ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
احداث زیرساخت‌های صادراتی قیر در بندر چابهار/ کاهش هزینه کالاهای وارداتی از بندر چابهار/ چابهار؛ هاب صادراتی قیر می شود
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بخشی از قیر صادراتی ایران با توسعه زیرساخت‌های مناسب از بندر چابهار صادر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در همایش بازرگانی-نفتی که با حضور صادرکنندگان، مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان قیر در بندر چابهار برگزار شد؛ اظهار داشت: بندر چابهار امروز بندری بدون محدویت است؛ راهبرد توسعه بندر چابهار با توجه به موقعیت استراتژیک و نزدیکی این بندر به بازارها و مسیرهای تجارت بین‌المللی، افزایش سهم تجارت دریایی ایران، رقاپذیری کالاهای صادراتی و کاهش هزینه کالاهای وارداتی بوده است.

وی افزود: حدود یک میلیارد دلار صرف توسعه فاز اول این بندر چابهار شده و از زمان افتتاح فاز اول در آذر ماه گذشته توسط رئیس جمهوری، جهشی بلند در صادرات و درخواست سرمایه‌گذاری در این بندر داشتیم به گونه ای که در نه‌ماهه گذشته 62 درصد رشد عملیاتی تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی ثبت شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر چابهار موقعیتی ویژه برای صادرات کالاهی نفتی و به‌ویژه قیر صادراتی ایران دارد؛ از اینرو با یک شرکت تولیدکننده و صادرکننده قیر به تفاهم رسیدم و این شرکت به‌زودی عملیات احداث زیرساخت‌های قیر صادراتی خود را در بندر چابهار شروع می‌کند.

آقایی گفت: با آنکه ایران بزرگ‌ترین تولید کننده و صادر کننده قیر خاورمیانه است و با آنکه تقاضای زیادی در بازارهای بین‌المللی برای قیر است اما تنها کمتر از 20 درصد بازار قیر آسیا و کمتر از 10 درصد بازار قیر دنیا از آن ایران است که امیدواریم بتوانیم با توجه به نزدیکی این بندر به بازارها و مسیرهای اصلی تجارت بین‌المللی که قیمت تمام شده حمل و نقل را کاهش می‌دهد و صادرات را رقابت‌پذیر می‌کند، بخش مهمی از قیر صادراتی ایران را از راه این بندر صادر کنیم و از بازار قیر آسیا و جهان سهم‌خواهی کنیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: با توجه به اتصال ریلی چابهار که مهم‌ترین پارامتر پسکرانه و مکمل توسعه بندر است، امیدواریم به یک هاب صادراتی قیر ایران تبدیل شویم.

۲۷ دی ۱۳۹۷ ۱۱:۵۷
کد خبر : ۴۵,۰۹۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید