بندر چابهار؛ پیشتاز در زیرساخت های عمرانی/پیشرفت 86 درصدی عملیات استحصال از دریا فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی/ گام بلند بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در توسعه زیرساخت ها حمل یکسره محموله های گندم ترانزیتی کشور هند به افغانستان/نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید/ ترانزیت 5 هزار تن گندم از دروازه ملل به افغانستان طی 12 روز صادرات اولین محموله ۴۵ هزار تنی مواد معدنی در سال ۹۹ / طوفان کرونا در جهان؛ تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی در بندر چابهار تسریع در تأمین تجهیزات استراتژیک بنادر کشور با اولویت بندر چابهار/بندر شهید بهشتی چابهار یکی از 8 پروژه مهم در راستای جهش تولید/ مکان نمایی و نصب رادار هواشناسی در بندر چابهار/ آغاز عملیات اجرایی کریدور لجستیک بندر چابهار اولویت فنی و مهندسی در سال 99 برنامه ریزی برای ارتقای خدمات هواشناسی دریایی در استانهای ساحلی/ بکارگیری روش های نوین و مکانیزه برای تبادل اطلاعات هواشناسی دریایی/ اپلیکیشن های کاربردی مرتبط با هواشناسی دریایی، عملیاتی می شود تکمیل فاز اول لایروبی نگهداری حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری چابهار/ برداشت بیش از ۴۰ هزار متر مکعب مواد رسوب شده و دسترسی به عمق مطلوب/ آغاز عملیات لایروبی فاز ۲ و ۳ حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری طرح جامع بنادر کشور؛ در مرحله نهایی/ لزوم تحرک جدی برای جبران فوری وقفه پروژه های بنادر کشور به دلیل شیوع کرونا/ تشریح وظیفه ملی سازمان بنادر در حوزه ساخت و سازهای ساحلی/ جمع بندی در مورد ۷۰ میلیون دلار از طرح تحول صنایع دریایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت پهلوگیری و تخلیه همزمان 3 کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ارتقاء آموزش و مهارت های تخصصی در حوزه منابع انسانی/برگزاری ۱۶ هزار نفرساعت دوره آموزشی در سال ۹۸/ آغاز دوره های آموزش مجازی مبتنی بر هوشمندسازی در سال 99
نگاه نو و آغاز فصل جدید توسعه و سرمایه گذاری در چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار اقیانوسی از فرصت های طلایی برای سرمایه گذاری است و می تواند تضمین کننده منافع ملی کشور باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ بهروز آقایی افزود: توسعه بنادر با رشد اقتصادی جمعیت پسکرانه تکمیل و با توسعه بندر چابهار منافع ملی کشور تضمین می شود.
 وی گفت: در طول یک سال گذشته بیش از هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بندر چابهار آغاز شده که با اعتبار هزینه شده در توسعه این بندر برابری می کند.
وی بیان کرد: بندر چابهار به دلیل موقعیت راهبردی که نزدیکترین راه دسترسی 6 کشور محصور در خشکی به آبهای آزاد است از اهمیت فراوانی برخوردار می باشد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به نگاههای جدید به بندر چابهار خاطرنشان کرد: افزایش بارگیری کشتی های اقیانوس پیما در خلیج چابهار و ساخت راه آهن به سوی آسیای مرکزی این بندر را از مهم ترین چهار راه های کریدور شمال- جنوب بازرگانی جهانی کرده است.
وی تصریح کرد: بندر چابهار به عنوان یک کریدور منطقه ‌ای ارزان ترین و کوتاه ترین راه دریایی برای تجارت و بازرگانی است و بهترین راه برای دسترسی کشور هند به آسیای مرکزی محسوب می شود.
آقایی گفت: در یک سال گذشته پهلوگیری شناورهایی با ظرفیت 85 هزار تن، تخلیه محموله های 70 هزار تنی و کشتی های حامل کالاهای اساسی از قبیل ذرت، سویا، روغن، جو، برنج و گندم در بندر چابهار را شاهد بودیم که نشان از ظرفیتهای ایجاد شده بندر شهید بهشتی به عنوان یک هدفگذاری صحیح در حداقل رساندن محدودیتهای اعمالی برای بنادر کشور است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از رشد 103 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر چابهار از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون تخلیه و بارگیری انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بندر چابهار 62 درصد و تخلیه و بارگیری کانتینر 75 درصد رشد کرده است.
آقایی با بیان اینکه این بندر در اقتصاد ملی نقشی موثر دارد، خاطرنشان کرد: چابهار در استان سیستان و بلوچستان نقطه اتکاء مهم و اساسی مردم و روزنه اصلی امید به زندگی اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شده است.
وی چابهار را بندری بدون محدودیت عنوان کرد و گفت: تنها با توسعه بندر چابهار و زیرساخت‌های پسکرانه ‌ای آن چهره کم بهره‎‌مندی از استان سیستان وبلوچستان زدوده می ‌شود و تنها راه برای توسعه محروم ترین استان کشور بهره‌ مندی چابهار از زیرساخت‌های بندری و دریایی به منظور محرومیت زدایی، شکوفایی و رونق اقتصادی و تحول در حوزه های اقتصادی و اجتماعی، پسکرانه ای و افزایش سهم این بندر در تجارت دریایی است.
۱ بهمن ۱۳۹۷ ۰۷:۳۴
کد خبر : ۴۵,۱۲۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید