هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
همزمان با دهه مبارک فجر در مجتمع بندرامام خمینی(ره) اجرایی گردید؛
هوشمندسازی حمل و نقل درون محوطه ای کالاهای اساسی
فرآیند حمل و نقل درون محوطه ای کالاهای اساسی با هدف افزایش بهره وری، سطح کارایی و اثربخشی جابجایی این نوع کالا در مجتمع بندری امام خمینی(ره) هوشمندسازی گردید.

به گزارش روابط عمومی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به سیاست گذاری کلان سازمان بنادر و دریانوردی مبنی بر هوشمندسازی بنادر و بهره گیری از اینترنت اشیاء در تسریع روند عملیات جاری در بنادر گفت: با بهره گیری از فناوری نوین اطلاعات (IT)، فرآیند حمل و نقل درون محوطه ای کالاهای اساسی به صورت هوشمند تحت مدیریت قرار گرفت.

عادل دریس در ادامه افزود: امروزه کالاهای اساسی در سراسر دنیا در تناژهای بسیار زیاد جابجا می شوند و جابجایی حجم عظیم این کالاها مشکلات خاصی را بر بنادر تحمیل می کند که عموم این مشکلات به عملیات کار با کالا مربوط است.

وی همچنین بیان داشت: مجتمع بندری امام خمینی(ره) به عنوان بندر هاب غلات کشور بیشترین حجم صادرات و واردات کالاهای اساسی در آن انجام می‌پذیرد. این بندر همچنین، تنها بندر پیشگام نسل سوم کشور است که قابلیت ارائه طیف وسیعی از خدمات لجستیکی را به مشتریان خود دارد. با در نظر داشتن واردات حجم وسیع کالاهای اساسی در مجتمع بندری امام خمینی(ره) لزوم مدیریت و کنترل صحیح و بخردانه حمـــل و نقل درون محوطه ای (انتقال کالا از اسکله به اماکن نگهداری کالا و بالعکس) ضروری می باشد که این مهم زمینه ساز افزایش  بهره وری کامیون ها، رضایت مندی مشتریان بندر، جلوگیری از ایجاد دعاوی حقوقی در خصوص کسری بار، افزایش امنیت و ایمنی و کاهش زمان و هزینه در طول زمان عملیات می گردد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) در خصوص مزایای هوشمندسازی حمل و نقل درون محوطه ای  کالاهای اساسی بیان داشت: ارتقاء سطح امنیتی، سطح ایمنی، مدت زمان و کاهش هزینه، الکترونیکی نمودن امور و بهره گیری از توان نیروی انسانی متخصص زمینه ساز جذب بیشتر ترافیک دریایی، رضایتمندی مشتریان و وفادار نمودن آنها در خصوص بهره گیری از خدمات عرضه شده در مجتمع بندری امام خمینی(ره) می گردد.

عادل دریس با بیان پیشگامی مجتمع بندری امام خمینی(ره) در بهره گیری از فناوری های نوین اطلاعات در زمینه ارائه خدمات بندری تصریح کرد: تکمیل و بهره برداری از پروژه هوشمندسازی حمل و نقل دورن محوطه ای کالاهای اساسی در این مجتمع بندری با سرمایه گذاری بخش خصوصی و مدیریت و برنامه ریزی معاونت اموربندری و اقتصادی همزمان با دهه مبارک فجر سال جاری صورت پذیرفته و تکمیل و اجرایی شدن آن سبب بروز تحول چشمگیری در بهینه سازی عملیات تخلیه و بارگیری کالای اساسی و ارتقای سطح رضایتمندی صاحبان کالا شده است.

عادل دریس

۲۱ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۴۹
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۵,۴۵۲
کلیدواژه ها: هوشمندسازی 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید