هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
معاون بندری سازمان بنادر: هندی‌ها فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفتند
حسن زاده -- معاون بندری سازمان بنادر -- گفت: هم‌اکنون اپراتورهای هندی بخشی از فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را در آنجا انجام می‌دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ هندی‌ها فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفتندمحمد حسن زاده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو  با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تحریم‌ها تا حدودی زمینه‌ساز کاهش حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا شده است، گفت: علاوه بر تحریم‌ها برخی از سیاست‌های تجاری که توسط دولت اعمال شده زمینه‌ساز کاهش بیشتر حجم عملیات در  بنادر شده است، بنابراین تنها تحریم‌ها در این حوزه اثرگذار نبوده است.
وی ادامه داد: محدودیت و ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا از جمله سیاست‌هایی بوده که بخش عمده‌ای از حجم عملیات را کاهش داده است، زیرا که در گذشته این حجم از واردات کالا بخش عمده‌ای از عملیات را شامل می‌شد.
حسن‌زاده با بیان اینکه تحریم‌ها شرایط عملیات را دشوار‌تر کرده است، گفت: هزینه‌های تمام شده حمل و جابه‌جایی کالا افزایش یافته است، بنابراین از دیگر دلایل کاهش حجم عملیات در بنادر افزایش هزینه‌های تمام شده است.
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد ما در جنوب کشور راه‌اندازی فاز دوم بندر  شهید رجایی است، گفت: ساخت فاز دوم این بندر در حال انجام است و در دوران پسابرجام تمام تجهیزات بندری  برای مونتاژ و عملیاتی شدن این بندر وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه  فاز اول بندر شهید رجایی سال گذشته با حضور رئیس جمهور و وزرا به بهره‌برداری رسید،  افزود: با بهره برداری از این فاز  میزان ظرفیت و تخلیه و بارگیری این بندر از دو و نیم میلیون تن به ۸ ونیم میلیون تن افزایش یافته و رشد بهره وری در این بندر  به ۶۰ درصد رسید.
حسن زاده با بیان اینکه در حوزه جابه‌جایی کالاهای نفتی، کانتینر و کالا‌های عمومی، بندر چابهار رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در بندر چابهار اپراتور هندی بخشی از فاز اول را تحویل  گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه  از ۳۵ کشور برای شرکت در مراسم روز چابهار (۷ اسفند ماه)  دعوت شده است، گفت: در این روز سعی خواهیم کرد که تمام ظرفیت‌های این بندر و نقش اساسی آن در ترانزیت بین المللی را به نمایش بگذاریم.
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۲۹
کد خبر : ۴۵,۴۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید