ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
معاون بندری سازمان بنادر: هندی‌ها فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفتند
حسن زاده -- معاون بندری سازمان بنادر -- گفت: هم‌اکنون اپراتورهای هندی بخشی از فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را در آنجا انجام می‌دهند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی؛ هندی‌ها فاز اول بندر چابهار را تحویل گرفتندمحمد حسن زاده معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی در گفت‌وگو  با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه تحریم‌ها تا حدودی زمینه‌ساز کاهش حجم عملیات تخلیه و بارگیری کالا شده است، گفت: علاوه بر تحریم‌ها برخی از سیاست‌های تجاری که توسط دولت اعمال شده زمینه‌ساز کاهش بیشتر حجم عملیات در  بنادر شده است، بنابراین تنها تحریم‌ها در این حوزه اثرگذار نبوده است.
وی ادامه داد: محدودیت و ممنوعیت واردات ۱۴۰۰ قلم کالا از جمله سیاست‌هایی بوده که بخش عمده‌ای از حجم عملیات را کاهش داده است، زیرا که در گذشته این حجم از واردات کالا بخش عمده‌ای از عملیات را شامل می‌شد.
حسن‌زاده با بیان اینکه تحریم‌ها شرایط عملیات را دشوار‌تر کرده است، گفت: هزینه‌های تمام شده حمل و جابه‌جایی کالا افزایش یافته است، بنابراین از دیگر دلایل کاهش حجم عملیات در بنادر افزایش هزینه‌های تمام شده است.
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بزرگترین دستاورد ما در جنوب کشور راه‌اندازی فاز دوم بندر  شهید رجایی است، گفت: ساخت فاز دوم این بندر در حال انجام است و در دوران پسابرجام تمام تجهیزات بندری  برای مونتاژ و عملیاتی شدن این بندر وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه  فاز اول بندر شهید رجایی سال گذشته با حضور رئیس جمهور و وزرا به بهره‌برداری رسید،  افزود: با بهره برداری از این فاز  میزان ظرفیت و تخلیه و بارگیری این بندر از دو و نیم میلیون تن به ۸ ونیم میلیون تن افزایش یافته و رشد بهره وری در این بندر  به ۶۰ درصد رسید.
حسن زاده با بیان اینکه در حوزه جابه‌جایی کالاهای نفتی، کانتینر و کالا‌های عمومی، بندر چابهار رشد قابل توجهی داشته است، گفت: در بندر چابهار اپراتور هندی بخشی از فاز اول را تحویل  گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری کالا را انجام می‌دهند.
وی با بیان اینکه  از ۳۵ کشور برای شرکت در مراسم روز چابهار (۷ اسفند ماه)  دعوت شده است، گفت: در این روز سعی خواهیم کرد که تمام ظرفیت‌های این بندر و نقش اساسی آن در ترانزیت بین المللی را به نمایش بگذاریم.
۲۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۲۹
کد خبر : ۴۵,۴۶۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید