ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
سازمان بنادر و دریانوردی، حسینعلی شهریاری، نماینده مردم زاهدان
نماینده مردم زاهدان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار می تواند موجب آشنایی سرمایه گذاران کشورهای مختلف را با ظرفیت های اقتصادی منطقه رقم بزند، گفت: بندرچابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که از اهمیت بسیار بالایی برای کشور برخوردار است.

حسینعلی شهریاری در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درباره برگزاری همایش بین المللی توسعه بندرچابهار که قرار است هفتم اسفندماه سال جاری به مدت یک روز در چابهار برگزار شود، اظهار کرد: بندرچابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که از دیرباز تا کنون با توجه به موقعیت استراتژیکش برنامه های مختلفی برای آن تعریف شده اما متاسفانه آن گونه که باید از ظرفیت ها و پتانسیل های این منطقه مستعد کشور استفاده نشده است.

وی ادامه داد: از جمله برنامه هایی که طی سالیان گذشته برای چابهار در نظر گرفته شد ابتدا این که در زمان جنگ تحمیلی با توجه به مشکلاتی که برای صادرات مفت کشور به وجود آمد قرار بر این بود تا صادرات از طریق دریای عمان و بندرچابهار انجام شود که خوشبختانه جنگ تحمیلی به اتمام رسید. علاوه بر این در یک مقطع زمانی قرار بر این شد تا بزرگترین پایگاه دریایی، هوایی و زمینی ایران در چابهار ایجاد شود و بتوان از طریق این نقطه به تمامی مختصات منطقه مسلط باشیم.

نماینده استان سیستان و بلوچستان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه چابهار می تواند نقطه عطف کریدور شمال-جنوب باشد و آسیای میانه را به آب های آزاد دنیا متصل کند، گفت: باید دولت نگاه ویژه تری به توسعه راه آهن چابهار-سرخس داشته باشد و با تامین حداکثری منابع این طرح را تسریع بخشد.

شهریاری با تاکید بر اینکه قرار بر این بود تا با شکل گیری منطقه آزاد چابهار تولید و صادرات در استان رونق یابد، اظهار کرد: متاسفانه در چندسال اخیر آنگونه که هدفگذاری شده بود تولید و صادرات انجام نشد و باید با مدیریت و برنامه ریزی صحیح تر موجبات تولید و رونق واحدهای صنعتی را در منطقه رقم زد.

وی به حضور 32 کشور مختلف در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار اشاره کرد و گفت: قطعا شناسایی ظرفیت ها و پتانسیل های بندرچابهار می تواند نقش اثر گذاری در جذب سرمایه گذاران خارجی داشته باشد.

نماینده مردم زاهدان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به طور حتم با همکاری مشترک سرمایه گذاران کشورهای خارجی و پیاده سازی نگاه برد-برد در فعالیت ها شاهد رونق بندرچابهار و منطقه خواهیم بود و در عین حال باید ضمن بهره بردن از تکنولوژی، امکانات و منابع مالی کشورهای توسعه یافته در این حوزه، موجبات درآمد پایدار و اشتغال آفرینی را رقم بزنیم.

۳ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۱۶
کد خبر : ۴۵,۵۸۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید