ارائه خدمات پزشکی مرکز جستجو و نجات دریایی بندر چابهار به کشتی عبوری رشد 330 درصدی واردات کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار/ ترانزیت کالا از دروازه ملل 157 برابر شد متصل شدن 1900 کیلومتر از راههای کشور به شبکه ریلی تا پایان سال/ ریل گذاری 700 کیلومتر در بندر چابهار تا پایان امسال اجرای طرح احضار پرسنل و گشت تجمیعی یگان حفاظت در بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار گام های توسعه ای سازمان بنادر و دریانوردی در مسیر توسعه سواحل مکران/ آغاز واگذاری موج شکن های چند منظوره مردمی در سواحل مکران دهلی نو به دنبال گسترش همکاری ها با ایران در بندر چابهار است موقعیت استراتژیک بندر چابهار برای فعالان اقتصادی/ کاهش مسیر حمل و نقل دریایی با استفاده از بندر چابهار بیان دیدگاه ها و بررسی مشکلات سرمایه گذاران بخش خصوصی/ تلاش حداکثری در جهت تسهیل و رفع موانع و مشکلات پروژه های سرمایه گذاری /تسریع در پروژه ها و حمایت از بخش خصوصی عامل رشد و توسعه اقتصادی استان بسته های تشویقی دروازه ملل برای صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی/ تخفیفات بی نظیر بندر چابهار در زنجیره حمل و نقل دریایی/ از تخفیفات 87 درصدی هزینه انبارداری تا معافیت 100 درصدی در تخلیه کانتینرهای خالی پیشرفت برنامه ها و افزایش ظرفیت؛ جلوه ای از تلاش جهادگونه کارکنان بندر چابهار/ رشد ۹۵ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بزرگترین بندر اقیانوسی کشور
معاون وزیر حمل ونقل هندوستان در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار عنوان کرد:
هند متعهد به سرمایه‌گذاری در چابهار است/ افغانستان از ذینفعان اصلی رشد بندر چابهار است
معاون وزیر حمل ونقل هندوستان گفت: با گسترش روابط و بهره برداری از بندر چابهار، امروز شاهد مبادله محموله های ترانزیتی از هند به افغانستان و بلعکس از طریق بندر چابهار هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، کوپال کریشنا در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار، با بیان اینکه " چابهار، نقطه عطف در روابط ۳ کشور هند ، ایران و افغانسان است، افزود: گسترش خطوط ریلی بین ایران و افغانستان می تواند به تسریع عملیات ترانزیتی و صادرات - واردات کمک شایانی کند.
وی با تاکید بر اینکه موافقت نامه ببن المللی دالان چابهار تنها برای این سه کشور نیست، افزود: کشورهای منطقه آسیای میانه و قفقاز نیز می توانند به این موافقت نامه بپیوندند.
تجهیز و توسعه بندر چابهار با سرعت پیگیری می شود
این مقام مسئول در دولت هندوستان خاطرنشان کرد: دولت هند ، طبق توافق نامه ، تجهیز و توسعه بندر چابهار را با سرعت پیگیری می کند.
معاون وزیر حمل و نقل هندوستان گفت: باید از تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده است، فاصله بگیریم و تحریم‌ها را دور بزنیم و ما بر خود تعهد می‌دانیم سرمایه‌گذاری در بندر چابهار را انجام دهیم.
وی با بیان اینکه کشورهای منطقه ازهزاره‌های غرب با یکدیگر مشترکاتی دارند، گفت:‌  شواهد زیادی داریم که ایران و هندوستان با کشورهای منطقه با هم همکاری مفید داشته‌اند. ما با کشورهای منطقه همواره در حال همکاری و تجارت بوده‌ایم و بخش اعظم تجارت هندوستان از منطقه چابهار بوده است حتی لباسی که تن من است ابریشم طلایی است که پارچه آن را از ایران گرفته‌ام و این نشان از قرابت فرهنگی دو کشور دارد که این قرابت باید به بخش دریایی و بندری هم بیشتر کشیده شود.
ارتقاء فعالیت ها در پسکرانه بندر چابهار
معاون وزیر حمل و نقل هندوستان افزود: دیروز که از بندر چابهار بازدید می‌کردم هکتارها اراضی وجود داشت که می‌تواند فعالیت‌های دریایی را در آن نقطه پشتیبانی کند این فرصت‌ها وجود دارد که با استفاده از بندر چابهار فعالیت‌ها ارتقاء پیدا کند.
کریشنال ادامه داد: اولین باری که از هندوستان به افغانستان برود قطعاً از چابهار می‌گذرد ما خود را در بندر چابهار سهیم می‌دانیم و با شکوفایی این بندر قطعا ًهندوستان هم سهیم است.
وی گفت: اولین محموله افغانستان با حضور رئیس‌جمهور این کشور بارگیری شد و به بندر چابهار رسید تا پس از بارگیری توسط کشتی به سمت بمبئی حرکت کند.
وی با بیان اینکه افغانستان از ذی‌نفعان اصلی ارتقاء و رشد بندر چابهار است گفت:‌پروسه‌های بندر چابهار نقاط عطفی در تاریخ هستند، چون همکاری کشورها را ارتقاء می‌دهند.
وی با بیان اینکه برای ارتقاء همکاری‌ها چندین حلقه مفقوده باید رفع شود، گفت:‌ ضرورت دارد بندر چابهار به ریل متصل شود و از این طریق با کشورهای منطقه، آسیای میانه و CIF ترانزیت به سطح قابل قبولی برسد.
تمرکز سرمایه گذاری بر روی پروژه های ریلی
معاون وزیر حمل و نقل هندوستان ادامه داد: باید این لینک ریلی دربین بنادر و شهرهای مختلف در ایران و افغانستان تکمیل شود خطوط ریلی سرخس، قزوین، چابهار و پروژه‌های دیگر ریلی میلیون‌ها دلار هزینه دارند و باید از مسئولان بخواهیم که تمرکز سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها وجود داشته باشد.
وی با بیان اینکه ترمینال‌های شهید بهشتی و چابهار در حال ارتقاء است، گفت: باری که به بندر چابهار می‌رسد باید به سرعت به خشکی منتقل شود قسمت آخر این مسیر که نیاز به تکمیل دارد ارتباط ریلی چابهار با زاهدان است.
وی گفت: ما با استفاه از این سرمایه‌گذاری در زمینه پایانه چابهار و تجهیزات بندر سرمایه‌گذاری می‌کنیم و شرکت هندی IPGL که بابت حضور در چابهار تلاش زیادی داشتند قدردانی می‌کنیم.
از ایران قدردانی می کنیم 
وی اذعان داشت: فعالیتی که شرکت‌های کشتیرانی در زمینه تضمین فعالیت کشتی‌ها، تضمین هدایت جریان بار و زنده نگه داشتن فعالیت‌ها است امور مهمی است.
کریشنال اظهار داشت: از ایران بابت دعوت از نمایندگان هندوستان برای حضور در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار قدردانی می‌کنم .ما بزرگ‌ترین هیأت شرکت‌کننده در این همایش بین ۳۵ کشور حاضر در همایش هستیم.
 
۷ اسفند ۱۳۹۷ ۱۴:۵۵
کد خبر : ۴۵,۷۰۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید