هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
بهره برداری از مخازن ذخیره سوخت در سه بندر استان بوشهر
مخازن ذخیره سوخت برای تامین سوخت مورد نیاز شناورهای ناجی در بندرهای خارگ، عامری و دیر ایجاد شد.
به گزارش روابط عمومی ، سیاوش ارجمند زاده  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهردر اینباره گفت : یکی از مهم ترین  مزایای اجرای این طرح سرعت در سوخت‌رسانی  و همچنین کیفیت بهتر سوخت به شناورهای عملیاتی ناجی می باشد.
ارجمندزاده افزود: هر مخزن سوخت دارای یک پمپ دو اینچ دیزلی و ۳۰ متر شلنگ مخصوص انتقال دیزل می باشد که دو عدد کپسول اطفا حریق نیز از نوع فوم و پودر بر روی مخزن نصب شده است.
وی اضافه کرد: رنگ بدنه داخلی و خارجی مخزن از نوع دریایی و ضد حریق بوده و کلیه نکات مربوط به ریزش سوخت به جهت مقابله با آلودگی نیز در آن مورد توجه قرار گرفته شده است
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: پس از ساخت مخازن و به منظور متحرک سازی آنها، تریلرهای مربوط هر یک با سه محور و غربیلک استاندارد ساخته شده اند. 
سیاوش ارجمندزاده بیان کرد: عملیات‎های جستجو و نجات دریایی زمان مشخصی ندارد و ممکن است در یک روز چندین عملیات داشته باشیم که در نتیجه به علت ظرفیت محدود سوخت شناورهای ناجی، این شناورها نیازمند سوختگیری دوباره هستند.
وی اظهار داشت : فرایند ثبت درخواست و دریافت سوخت از شرکت پخش فرآورده های نفتی در سریع‌ترین حالت نزدیک به پنج ساعت طول می‌کشد که این امر می‌تواند در عملیات جستجو و نجات وقفه ایجاد کند.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اشاره کرد: اکنون با وجود مخازن ذخیره سوخت در خارگ،عامری و دیر، شناورهای ناجی ۹،۲ و ۸ به سرعت می‌توانند سوختگیری کنند.
ارجمند زاده کیفیت بالای سوخت را یکی دیگر از مزایای وجود این مخازن عنوان کرد و یادآور شد: با توجه به اینکه نیاز است سوخت مورد استفاده  شناورهای ناجی برای بالا بردن عملکرد موتور و طول عمر بیشتر قطعات، فیلتر شود، این مورد در ساخت مخازن سوخت مد نظر قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: همه استانداردهای اداره استاندارد و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در ساخت مخازن سوخت به کار گرفته شده و گواهینامه‌های مربوط  نیز دریافت شده است.

 


ساخت مخازن سوخت بنادر استان بوشهر 4
ساخت مخازن سوخت بنادر استان بوشهر 3
ساخت مخازن سوخت بنادر استان بوشهر 2
ساخت مخازن سوخت بنادر استان بوشهر 1

۱۲ اسفند ۱۳۹۷ ۱۱:۲۴
کد خبر : ۴۵,۷۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید