ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد؛
ورود دومین کشتی لاینر کانتینری به بزرگترین بندر اقیانوسی کشور
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: دومین کشتی لاینر کانتینری از ابتدای سال جاری از مبدا بنادر هندوستان وارد چابهار شد و عملیات تخلیه و بارگیری آن در حال انجام می باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی؛ مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: راه اندازی این خط لاینر تأثیر بسزایی در کاهش زمان و هزینه های وارده برقیمت نهایی کالا دارد که زمینه حمل کالاهای تجار کشورهای هندوستان، افغانستان، آسیای میانه و کشورهای CIS را فراهم نموده و لذا تجار و صاحبان کالا می توانند از این شرایط استفاده کنند.

آقایی گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز، تخفیفات و مشوق های تعرفه ای و غیر تعرفه ای تخصیص یافته به بندر چابهار، امروز شاهد حضور چندین کشتی بصورت همزمان در این بندر استراتژیک هستیم.

وی یادآور شد: کاهش زمان انتظار کشتی ها برای پهلودهی و همچنین زمان سرویس دهی عملیاتی با استفاده از تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری، ارائه خدمات بموقع و ایمن، ارتقاء قابل ملاحظه نرم های عملیاتی تخلیه کالا از جمله دلایل کسب عنوان چهارمین بندر کانتینری کشور در سال 97 بوده است.

۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ۰۷:۳۷
کد خبر : ۴۶,۲۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید