ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
سازمان بنادر و دریانوردی، هادی حق شناس، معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی
​معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح مهم ترین اهداف و برنامه های بخش تجارت دریایی کشور در سال جاری، اظهار کرد: تامین سوخت کم سولفور، مقوله اینترنت اشیا و توسعه کشتیرانی داخلی مهم ترین مسائلی هستند که جهت رونق تجارت دریایی در سال 98 باید به آن توجه داشت.

هادی حق شناس در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مورد مهمترین برنامه‌های معاونت امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی را در سال 98، اظهار کرد: مهمترین اولویت حوزه دریایی کشور در سال 98 استفاده از سوخت کم سولفور است، که از ۸ ماه دیگر شناورها ملزم استفاده از آن هستند و باید از سوخت سنگین نیم درصد استفاده کنند.

وی ادامه داد: در این رابطه موارد مختلف به شرکت ملی نفت اعلام و اهمیت موضوع برای دست اندرکاران این حوزه تبیین شده است، ما در هشت ماه آینده درگیر تحقق این دستورالعمل هستیم و مهمترین برنامه هشت ماه آینده بنادر ایران به طور حتم تامین سوخت سنگین کم سولفور است.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه مورد بعدی مقوله اینترنت اشیا است که در حال حاضر کشورهای دنیا به سمت آن حرکت کرده‌اند تا صنعت دریایی خود را متحول کنند، گفت: در این زمینه بنادر دنیا به منظور استفاده حداکثری از اینترنت و در راستای هوشمندسازی بنادر گام بر داشته‌اند و سازمان بنادر و دریانوردی نیز این آمادگی را دارد که از چنین ظرفیتی استفاده و در همین مسیر حرکت کند.

حق شناس افزود: همین موضوع برای تجهیزات مخابراتی نیز حکم فرماست و باید در جهت پوشش کامل برای تردد ایمن شناورها در طول سواحل و بنادر گام برداشت، موضوعی که به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه دریایی قلمداد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید نیم نگاهی به توسعه کشتیرانی داخلی کشور داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید بدانیم که کشتی‌ها هر ساله نسبت به سالیان قبل از نظر طول، عرض و آبخور بزرگتر می‌شوند و طبیعتا باید شرایط لازم برای بخش داخلی کشور جهت ساخت و ساز فرآهم شود.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با تاکید بر اینکه باید با برنامه‌ای بلندمدت در راستای ساخت کشتی‌هایی اقدام کنیم که از چنین ویژگی هایی برخوردارند، اظهار کرد: بنادری نظیر شهیدبهشتی چابهار و شهیدرجایی با چنین رویکردی در حال توسعه هستند و ظرفیت‌های آنها ارتقا یافته است، بنابراین باید در حوزه کشتی سازی نیز چنین اراده‌ای حاکم شود و بتوانیم کشتی هایی را بسازیم که از طول، عرض و آب خور بیشتری برخوردارند.

۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۰:۵۷
کد خبر : ۴۶,۳۰۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید