ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد:
فردا مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی برگزار می شود
مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد: مانور ریل- بندر در بندر شهید رجایی با رمز « توسعه ارتباط ریل - بندر در راستای رونق تولید» از فردا دوشنبه 9 اردیبهشت به مدت 2 روز آغاز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، خسرو سرایی؛ مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به برگزاری مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی با هدف توسعه حمل کالا از بنادر با ریل، گفت: این مانور فردا (دوشنبه 9 اردیبهشت) از نقطه انشعاب ریلی در بندرعباس آغاز می‌شود و پس از عملیات تخلیه و بارگیری واگن‌ها، مانور در محوطه‌های بندر، توزیع و تجمیع واگن‌ها در محوطه مانوری بندر و در نهایت در همان نقطه انشعاب ریلی پایان می پذیرد و پس از تشکیل قطار در این نقطه، قطار به سمت آپرین حرکت خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: برای انجام مانور، یک برنامه عملیاتی درنظر گرفته شده است و برنامه‌ریزی دسترسی به مسیرها در انجام مانور و همچنین رابط‌های عملکردی متشکل از نمایندگان بندر، راه‌آهن و بخش‌های غیر‌دولتی بندر و ریل در نظر گرفته شده‌ است.
وی با بیان اینکه در این مانور اطلاعات و داده‌های مورد نیاز برای هماهنگی بین ریل-بندر و ورود و خروج قطار برنامه‌ای احراز شده و برای بهبود و ارتقای ارتباط ریل بندر در نرم افزارهای مورد نیاز درج خواهند، خاطرنشان کرد: تداوم عملیات نیز منوط به معرفی سیستم‌های مدیریت فناوری اطلاعات مشترک مانند سیستم‌های رزرو واگن و سیستم عامل برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات شبکه ریلی در زمان واقعی از نقطه شروع در بندر تا نقطه پایان که تحویل کانتینر به صاحب کالا است.

مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چندوجهی سازمان بنادر و دریانوردی پیرامون نحوه هماهنگی با ارگان‌های مرتبط نظیر شرکت راه‌آهن، قرنطینه، گمرک و غیره گفت: این مانور به عنوان یک هدف مشترک عملیاتی‌، باعث شده است همکاری نزدیکتری بین دستگاه‌ها و عوامل مختلف صورت بگیرد، هم گمرک و هم شرکت راه‌آهن همکاری بسیار نزدیکی در این‌باره داشته‌اند و اصولا نمی‌توان در  انجام این مانور این دستگاه ها را مجزا دانست، همه همکاران در دستگا‌ه‌های مختلف نهایت تلاش و سعی خود را دارند تا یک اتفاق مبارک مستدامی را پایه‌گذاری ‌کنند.

سرایی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در نظر دارد این مانور را  در بنادر ریلی، ۲ بار در سال انجام دهد، بنابراین انتظار می‌رود پس از چندین مرتبه انجام مانور، هماهنگی‌ها و همکاری‌ها بین ارگان ‌های مختلف نهادینه شده و هر بار نسبت به دفعه قبل در شاخص‌های تعریف شده برای مانور مانند زمان خروج کانتینر از بندر به رکوردهای جدید دست یابیم.
مدیرکل امور لجستیکی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به سهم بخش خصوصی در این مانور گفت: همانطور که می دانید در بنادر کشور همه امور عملیات بندری توسط بخش غیر دولتی انجام می‌شود و همچنین با واگذاری واگن‌ها به بخش غیردولتی توسط راه‌آهن همه امور حمل نیز توسط بخش غیر دولتی انجام می‌شود، بنابراین می‌توان گفت غیر از هماهنگی‌هایی که توسط دولتی ها انجام شده است، همه عملیات مانور توسط بخش غیر دولتی انجام خواهد شد.
 
۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۴:۰۳
کد خبر : ۴۶,۴۱۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید