هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
آغاز مانور ریلی کانتینری از امروز در بندر شهید رجایی/ سنجش ظرفیت های بندر ، راه آهن ، گمرک و شرکتهای غیردولتی در مانور ریل بندر
مانور ریلی کانتینری با شعار « توسعه ارتباط ریل - بندر در راستای رونق تولید» به مدت دو روز در بندر کانتینری شهید رجایی هرمزگان شروع به کار کرد.
 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در مانور ریل - بندر فرآیندهای عملیاتی اتصال ریل بندر در خصوص حمل کانتینری ریلی تدوین خواهد و تدابیری اندیشیده شده تا در کلیه فرآیندها، مشکلات و تاخیرهای زمانی احصا و اسناد پشتیبانی نیز همزمان رصد شود.

هدف از برگزاری این مانور،"  افزایش سهم حمل ریلی در بندر شهید رجایی" ؛ "سنجش میزان آمادگی شرکت ها برای پاسخ گویی تقاضای حمل ریلی؛ "سنجش میزان آمادگی و ظرفیت شرکت راه آهن برای برنامه ریزی ، تامین واگن خالی و لوکوموتیو" ؛ "پیاده سازی آزمایشی مانیفست ریلی و بارنامه سراسری" و "سنجش میزان همکاری و هماهنگی بندر با سایر ارگان ها نظیر گمرک، قرنطینه و استاندارد و ... در خصوص تسهیل و تسریع حمل و نقل است.

بر اساس این گزارش مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهی سازمان بنادر درباره مانور ریل - بندر گفت: این مانور از نقطه انشعاب ریلی در بندرعباس آغاز می‌شود و پس از عملیات تخلیه و بارگیری واگن‌ها، مانور در محوطه‌های بندر، توزیع و تجمیع واگن‌ها در محوطه مانوری بندر و در نهایت در همان نقطه انشعاب ریلی پایان می پذیرد و پس از تشکیل قطار در این نقطه، قطار به سمت آپرین حرکت خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای انجام مانور، یک برنامه عملیاتی درنظر گرفته شده است و برنامه‌ریزی دسترسی به مسیرها در انجام مانور و همچنین رابط‌های عملکردی متشکل از نمایندگان بندر، راه‌آهن و بخش‌های غیر‌دولتی بندر و ریل در نظر گرفته شده‌ است.

به گفته سرایی ، سازمان بنادر قصد دارد با تمرکز بر ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و بالاخص دو شرکت ریلی- کانتینری فعال در این بندر و با حمایت و پشتیبانی راه آهن، گمرک و شرکت های کارگزار ریلی؛ مشوق ها و انگیزه ای لازم برای صاحبان کالا را برای بهره گیری افزونتر از حمل ریلی دوچندان نماید.

 مدیرکل امور لجستیکی و حمل و نقل چند وجهیافزود : در این مانور و در قالب دستورالعمل مانور و چک لیست ها؛ ظرفیت ها و توانمندی های بندر، راه آهن، گمرک و شرکت های بخش غیردولتی در راستای توسعه حمل ریلی سنجیده خواهد شد.

۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۰۹:۵۴
کد خبر : ۴۶,۴۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید