ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
نخستین مانور ریلی کانتینری در بندر شهید رجایی برگزار شد/ حرکت قطار توسعه با شعار"ارتباط ریل بندر در راستای رونق تولید"
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از برگزاری نخستین مانور ریلی کانیتنری در بزرگترین بندر بازرگانی ایران با شعار« توسعه ارتباط ریل - بندر در راستای رونق تولید» همزمان با روز ملی خلیج فارس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، "اله مراد عفیفی پور" ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: این مانور روز نهم اردیبهشت ماه جاری از نقطه انشعاب ریلی در بندرعباس آغاز شد و طی دو روز اخیر، پس از انجام عملیات تخلیه و بارگیری واگن‌ها، مانور در محوطه‌های بندر، توزیع و تجمیع واگن‌ها و تشکیل رام قطار در محوطه مانوری بندر و در نهایت صدور مجوز حرکت قطار به سمت مقصد نهایی انجام شد.

وی افزود: قطار بارگیری شده ظهر امروز(سه شنبه 10 اردیبهشت مصادف با روز ملی خلیج فارس) به سمت آپرین تهران حرکت کرد.

عفیفی پور با بیان اینکه مانور مذکور با شعار « توسعه ارتباط ریل - بندر در راستای رونق تولید» در بندر شهید رجایی طی روزهای نهم و دهم اردیبهشت برگزار شد، گفت: از جمله خصوصیات این رویداد آن بود که سعی کردیم نخستین مانور با کمترین دخالت و تصریح در امور جاری راه آهن، گمرگ و بندر در شرایطی کاملا طبیعی انجام شود.

به گفته این مقام مسئول، در مانورهای بعدی دامنه عملیات گسترش پیدا می کند و بارنامه سراسری به عنوان سندی که همه عوامل را موظف به همکاری می‌کند، در نظر گرفته شده و همه دست اندرکاران موظف می‌شوند برای حمل کالای کانتینری در کمترین زمان ممکن و برای عملیاتی ساختن بارنامه سراسری همکاری کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان خاطرنشان کرد: برنامه ریزی کرده ایم تا با تمرکز بر ظرفیت ها و توانمندی های بندر شهید رجایی و دو پایانه ریلی- کانتینری  ایجاد شده در این بندر و با حمایت و پشتیبانی راه آهن، گمرک و شرکت های کارگزار ریلی، مشوق ها و انگیزه های لازم برای صاحبان کالا را برای بهره گیری افزونتر از حمل ریلی مضاعف شود.

وی تصریح کرد: این مانور به عنوان یک هدف مشترک عملیاتی‌ با حاکم شدن دیدگاه ‌های فرابخشی موجب شده همکاری نزدیکتری بین دستگاه‌ها و عوامل مختلف صورت بگیرد، هم گمرک و هم شرکت راه‌آهن همکاری بسیار نزدیکی در این‌ باره با سازمان بنادر و دریانوردی داشته ‌اند.

عفیفی پور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت‌های ایجاد شده در زمینه گسترش شبکه ریلی در بندر شهید رجایی و توسعه زیرساخت‌های حمل ‌و نقل چند وجهی گفت: این بندر به‌دلیل وسعت مناسب خطوط ریلی، اتصال به شبکه سراسری ریلی و حضور در راس کریدور شمال-جنوب به‌عنوان یکی از نقاط محوری و مسیری مطمئن برای ترانزیت دریایی- ریلی کالا به کشورهای همسایه به شمار می‌رود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به پتانسیل بسیار بالای این بندر در ارائه خدمات حمل‌ونقل ریلی برای انواع کالاهای کانتینری، محموله های فله خشک و مایع و کالاهای متفرقه، بیان کرد: خطوط ریلی در بین انبارها و محوطه‌های نگهداری کالا، تجهیزات و امکانات مناسب برای تخلیه و بارگیری واگنی کالا شرایط مناسبی را برای صاحبان کالا فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از حمل کالاهای وارداتی، صادراتی و ترانزیتی در بندر شهید رجایی از طریق 60 کیلومتر خط ریل در این بندر انجام می شود، افزود: سهم حمل و نقل ریلی کالا در این بندر تا پایان سال جاری از 7 درصد به بیش از 12 درصد افزایش خواهد یافت.

واحد اطلاعات و اخبار

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۵۳
کد خبر : ۴۶,۴۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید