ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
افزایش سهم گردشگری دریایی با راه اندازی و‌ پایداری خطوط دریایی/ ضرورت پایداری خط دریایی ایران و عمان
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: راه اندازی و پایداری خطوط دریایی موجب رونق اقتصادی محور شرق خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در بازدید علی اصغر مونسان؛ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ک از ترمینال بین المللی مسافر دریایی شهید کلانتری چابهار، افزود: راه اندازی و پایداری خطوط دریایی موجب رونق اقتصادی محور شرق و انتفاع مردم منطقه خواهد شد.
وی بیان کرد: طی سال هایی که تبادلات مسافری دریایی بین ایران و کشورهای همسایه برقرار نبوده است، ساختمان ترمینال مسافری به حالت اداری تغییر کاربری یافته و مجددا در سال ۹۵ به عنوان بزرگترین و‌ مجهزترین ترمینال مسافر دریایی بین المللی به بهره برداری رسید.
وی یادآور شد: در آبان ماه سال ۹۵ با افتتاح این ترمینال بخش اول سفرهای دریایی بین ایران و عمان راه اندازی شد که تا اواخر فروردین سال ۹۶ حدود یک هزار مسافر بین دو کشور تردد داشتند.
آقایی ضمن تشریح سایر قابلیت های این ترمینال با زیربنای حدود ۴۰۰۰ هزار مترمربع و ۶۰۰ مسافر همزمان خواستار مشارکت و مساعدت هرچه بیشتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جهت پایداری خط دریایی ایران و عمان شد.
۲۱ خرداد ۱۳۹۸ ۲۰:۰۰
کد خبر : ۴۶,۹۲۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید