ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
پیش بینی جذب 600 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با موثر خواندن فاز اول توسعه و تجهیز بندر چابهار از حیث جذب سرمایه گذاری ، خطوط کشتیرانی و صاحبان کالا، گفت: در حال حاضر 53 درصد کالا های ورودی به بندر چابهار از بنادر مبدا بارگیری می شود که نشان دهنده تاثیرات مثبت ناشی از ایجاد زیرساخت ها و روبناهای بندری است.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی ؛  با حضور در برنامه صبحگاهی " روی خط خبر " از جذب هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی در بندر شهید بهشتی چابهار، در مدت زمان یک ساله پس از افتتاح فاز اول توسعه بندر چابهار خبر داد و با اشاره به 6 هدف اصلی توسعه بندر چابهار ، افزود: افزایش سهم اقتصاد دریایی از طریق تزانزیت و ترانشیپ ؛ رعایت اصل پدافند غیر عامل با رویکرد پشتیبانی از بنادر جنوبی کشور ؛ کاهش هزینه کالاهای وارداتی به کشور ؛ امکان پذیرش کشتی های نسل جدید و تقویت و پیوند کشورها از طریق بندر چابهار ، 6 هدف راهبردی توسعه تنها بندر اقیانوسی کشور
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان موقعیت بندر چابهار در خارج از محدودیت های خلیج فارس را یک مزیت برشمرد و افزود: امروزه برای کشورهای آسیای مرکزی ( CIS) دسترسی به دریا علی الخصوص از طریق چابهار بسیار حایز اهمیت است ؛ چرا که مسیر کوتاه تری را هم از لحاظ دریایی و از نظر زمینی برای این کشور ها فراهم می کند.
وی در خصوص جذابیت ها و مزیت های فعلی بندر چابهار ، توضیح داد: پس از توسعه فاز اول بندر شهید بهشتی، بحث محوری در این بندر اعطای تخفیفات و تشویقات به صاحبان کالا و سرمایه گذاران بدری و همچنین خطوط کشتیرانی بوده است.
به گفته آقایی، هم اکنون بیشترین تخفیفات و مشوق ها در حوزه های انبارداری، توقف در اسکله ها ، حقوق و عوارض بندری ، THC و سایر موضوعات ارائه می شود.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان تخفیفات 60 تا 90 درصدی به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی در بندر چابهار ، از « حذف افزایش 10 درصدی سالیانه اجاره ثابت » و « برداشتن تعهد بار و عدم تحمیل هزینه به سرمایه گذاران» خبر داد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از این گفت و گوی تلویزیونی با اشاره به ارائه 65 طرح سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی، اظهار داشت: سال گذشته از این تعداد، 17 مورد به مرحله امضای قرارداد منجر شد.
وی پیش بینی کرد: در سال جاری بیش از 600 میلیارد تومان جذب سرمایه گذاری در بندر چابهار به امضا برسد.
 
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ ۱۲:۱۰
کد خبر : ۴۶,۹۵۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید