مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
شناور لایروب وارد بندر صیادی بریس شد
مشکل تردد 2 بندر صیادی استان به زودی مرتفع می شود
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: شناور لایروب کاترساکشن وارد بندر بریس شده است و به زودی عملیات لایروبی و توسعه این بندر آغاز می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، عباس آذرپیکان اظهار کرد: با همکاری این اداره کل و صدور مجوز توسعه و لایروبی بندر بریس و رمین برای اداره کل شیلات استان، لایروب کاترساکشن شب گذشته وارد بندر بریس شد، به زودی عملیات لایروبی و توسعه این بندر مطابق مجوز سازمان بنادر و دریانوردی آغاز و مشکل تردد در بنادر صیادی استان مرتفع می شود.
به گفته وی، با توجه به این که در سواحل مکران جهت جریان های بادی از شرق به غرب است، رسوب نیز از سمت شرق به غرب رخ می دهد و نرخ رسوب گذاری گاهی در برخی مقاطع بسیار بالاست.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر این دو بندر دارای نرخ بالایی از رسوب است که در یکی از آنها تردد دریایی نیز با مشکل مواجه شده است.
آذرپیکان با اشاره به فعالیت تعداد زیاد لنج ها و قایق ها در این بنادر تصریح کرد: زمانی که یک بندر از نظر ناوبری استاندارهای لازم را از دست می دهد، مانند رسوب گذاری در حوضچه که باعث کاهش عمق آب و کاهش مکان های پهلوگیری می شود، بندر برای ناوبری و صیادی مناسب نخواهد بود و شناورهای آن منطقه به بندری نزدیک تر که مشکلی نداشته باشد کوچ می کنند.

وی اضافه کرد: با توجه به رسوب گذاری در بندر رمین و بریس، لنج ها و قایق های صیادی به سمت پسابندر که هم بزرگ است و هم مشکل رسوب، حوضچه و پهلوگیری ندارد، رفته اند که باعث ایجاد ترافیک در این بندر شده است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: در بریس، دو ساعت در روز امکان تردد از دهنه وجود دارد و فقط هنگامی که مد کامل باشد می توان تردد کرد، در دیگر ساعات روز شناورها امکان تردد ندارند که این مهم موجب آسیب پذیری هر چه بیشتر بندر و شناورها می شود.
آذرپیکان خاطرنشان کرد: بعد از انجام لایروبی بندر بریس و توسعه این بندر، لایروب وارد بندر رمین می شود و کار لایروبی و توسعه این بندر نیز انجام خواهد شد.

۶ تیر ۱۳۹۸ ۱۸:۰۰
کد خبر : ۴۷,۰۸۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید