طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بندر چابهار می‌تواند پاسخگوی ترخیص و‌ تامین تمام نیازهای کشور باشد/ کاهش زمان جابجایی کالاهای اساسی از هند به افغانستان به یک هفته پیام مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت "روز جهانی دریانورد" اولین محموله سیمان صادراتی جامبوبگ از بندر شهید کلانتری چابهار/ حمل مستقیم محموله صادراتی از کامیون به شناور/ تامین بار برگشتی شناورهای فلزی با صادرات از بندر شهید کلانتری تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی ورود چهارمین محموله گندم اهدایی ترانزیتی هندوستان به افغانستان به بندر شهید بهشتی چابهار تیم تخصصی بندر چابهار پیشتاز در حوزه دریایی بین المللی /مسئول کنترل و بازرسی کشتی های بندر چابهار عضو منتخب سازمان بین المللی دریانوردی بهره مندی از مزایای قوانین مناطق آزاد در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیفات و معافیتها
شناور لایروب وارد بندر صیادی بریس شد/ عملیات لایروبی و توسعه بندر بریس و رمین به زودی آغاز می شود/ حل مشکل تردد ۲ بندر صیادی سیستان و بلوچستان
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: شناور لایروب وارد بندر بریس شده است و به زودی عملیات لایروبی و توسعه این بندر و بعد از آن بندر رمین آغاز می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، عباس آذرپیکان اظهار کرد: با همکاری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و صدور مجوز توسعه و لایروبی بندر بریس و رمین برای اداره کل شیلات استان، لایروب کاترساکشن وارد بندر بریس شد و به زودی عملیات لایروبی و توسعه این بندر مطابق مجوز سازمان بنادر و دریانوردی آغاز و مشکل تردد در بنادر صیادی استان مرتفع می شود.
به گفته وی، با توجه به این که در سواحل مکران جهت جریان های بادی از شرق به غرب است، رسوب نیز از سمت شرق به غرب رخ می دهد و نرخ رسوب گذاری گاهی در برخی مقاطع بسیار بالاست.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در حال حاضر این دو بندر دارای نرخ بالایی از رسوب است که در یکی از آنها تردد دریایی نیز با مشکل مواجه شده است.
آذرپیکان با اشاره به فعالیت تعداد زیاد لنج ها و قایق ها در این بنادر تصریح کرد: زمانی که یک بندر از نظر ناوبری استاندارهای لازم را از دست می دهد، مانند رسوب گذاری در حوضچه که باعث کاهش عمق آب و کاهش مکان های پهلوگیری می شود، بندر برای ناوبری و صیادی مناسب نخواهد بود و شناورهای آن منطقه به بندری نزدیک تر که مشکلی نداشته باشد کوچ می کنند. 
وی اضافه کرد: با توجه به رسوب گذاری در بندر رمین و بریس، لنج ها و قایق های صیادی به سمت پسابندر که هم بزرگ است و هم مشکل رسوب، حوضچه و پهلوگیری ندارد، رفته اند که باعث ایجاد ترافیک در این بندر شده است.
معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بعد از انجام لایروبی بندر بریس و توسعه این بندر، لایروب وارد بندر رمین می شود و کار لایروبی و توسعه این بندر انجام خواهد شد.
۷ تیر ۱۳۹۸ ۰۹:۲۸
کد خبر : ۴۷,۰۸۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید