ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
به تعهداتمان در بندر چابهار عمل می کنیم/ افزایش 30 درصدی تجارت ایران و هندوستان در یک سال گذشته
دارمندرا تأکید کرد: با توجه به رشدی که در تجارت دو کشور ایران و هندوستان وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده ایم حتما انجام می دهیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ گدام دارمندرا سفیر کشور هندوستان امروز در جلسه تشریح پتانسیل ها، فرصت های سرمایه گذاری و حمل و نقل کالاهای ترانزیتی از طریق بندر چابهار اظهار داشت: چابهار بیشتر از یک نشانه برای دولت هند در رابطه با مسائلی که دنبال می کند اهمیت دارد.
وی افزود: باید به صورت شفاف راجع به تعهداتی که در رابطه با چابهار وجود دارد صحبت شود.
سفیر هندوستان در ایران با اشاره به اینکه ما باید خط اعتباری قرارداد کوتاه مدت و قرارداد بلندمدت را در حالت یک پکیج واحد در نظر بگیریم گفت: من قبول دارم که زمان را ازدست داده ایم و 180 روز از شروع کار گذشته است.
دارمندرا بیان کرد: کشورهای نظیر تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان و سایر کشورهای حوزه CIS می توانند در این بندر جایگاه داشته باشند و کالاهای مورد نیاز خود را به بهترین شیوه حمل و نقل نمایند.
وی با بیان اینکه کشور هندوستان و افغانستان پیگیری های مکرری درخصوص مستثنی نمودن بندر چابهار از تحریم ها کردند اما همچنان مسئله بانکها چالش ساز است، مطرح کرد: در طول یکسال گذشته تجارت ایران و هند 30 درصد رشد داشته است و به رقمی حدود 17 میلیارد دلار در سال رسیده است .
دارمندرا کشور هندوستان را یکی از ارائه کنندگان اصلی کالاهای اساسی به ایران برشمرد و افزود: یک کانال بانکی مختص در هند ایجاد کردیم که با اتاق بازرگانی ایران و هند ارتباط دارد تا نوعی مبادله کالا به کالا انجام شود
وی تأکید کرد: با توجه به رشدی که در تجارت ما وجود دارد همچنان بنادر هند و چابهار بنادر مهمی هستند و آنچه را که تعهد کرده ایم حتما انجام می دهیم.
سفیر هندوستان خاطرنشان کرد: اگرچه در رابطه با اقلامی که در کشورهای ثالث ساخته می شود همچنان با مشکل مواجه هستیم اما این موضوع باعث توقف انجام تعهداتمان نخواهد شد و تمامی تعهدات ما با اولویت پیگیری می شود.
۱۵ تیر ۱۳۹۸ ۱۷:۳۶
کد خبر : ۴۷,۱۸۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید