پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت دهه فجر پهلوگیری اولین کشتی 60 هزار تنی گندم وارداتی در بندر شهید بهشتی چابهار/ورود همزمان ۲ کشتی ۶۰ و ۶۶ هزار تنی کالای اساسی به بندر چابهار تمدید مجوز تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش سهم تجارت بنادر/ بندر چابهار پشتیبان و سوپاپ اطمینان بنادر کشور مسئولان روابط عمومی بنادر باید در تمامی تصمیم سازی های راهبردی حضور داشته باشند/ ظرفیت بی نظیر بندر چابهار برای توسعه کشور/ ضرورت تجهیز روابط عمومی به ابزار و تجهیزات نوین/ توسعه گردشگری دریایی نیازمند تبلیغات وسیع و هوشمندانه تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس اولویت ارتقای توان عملیاتی و نقش لجستیکی بندر چابهار آینده بندر چابهار در نگاه رئیس جمهور/نقش کلیدی بندر چابهار در حمل و نقل کشورهای منطقه ضرورت همکاری ایران و هند برای تهیه تجهیزات ساخت بنادر و شبکه ریلی چابهار/ زیرساخت های لازم برای تحقق شبکه ریلی در بندر چابهار وجود دارد بهینه سازی و افزایش ظرفیت خط انتقال برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی
حرکت پرشتاب قطار پروژه های عمرانی در بندر چابهار/آغاز عملیات اجرایی پروژه دایک حفاظت ساحلی در بندر چابهار
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه های عمرانی بندر چابهار با سرعت در حال اجراست و به سمت عملیاتی شدن پیش می رود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، عباس آذرپیکان اظهار کرد: بخش عمده ای از سواحل دریای عمان صخره ای است، برخورد امواج با این سواحل و خالی شدن دیواره های آن، باعث شکستن و فرو افتادن قطعات بزرگی از این صخره ها می شود، از این رو فرسایش و ریزش این صخره های سنگی در اثر برخورد امواج، یکی از مخاطرات مهم برای مستحدثات در سواحل دریای عمان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخش هایی از نوار ساحلی بندر شهید بهشتی چابهار نیز با این پدیده رو به رو شده است، طبق مطالعات ICZM و دیگر مطالعات بالادستی، نوار ساحلی جنوب بندر در معرض خطر فرسایش است که می طلبد با ارائه تمهیداتی نسبت به جلوگیری از خطر فرسایش بندر اقدام کرد. 
به گفته معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، با توجه به این مهم پروژه دیوار ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی چابهار شامل اجرای دیوار حفاظت ساحلی سنگی به طول حدود 2 هزار و 200 متر، استحصال پشت دیوار ساحلی و ... در مجموع به مساحت بیش از 20 هکتار آغاز شد و مطابق برنامه زمان بندی، عملیات اجرایی آن ظرف مدت 30 ماه به پایان می رسد.
آذرپیکان افزود: علاوه بر این که اجرای این پروژه منجر به حفظ اراضی بندر چابهار می شود، با استحصال محدوده نوار ساحلی جنوب بندر و ایجاد پسکرانه مناسب و جذب سرمایه گذاران تاثیرات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی در منطقه به همراه خواهد داشت. 
وی گفت: آنچه اهمیت این پروژه را دو چندان می کند تامین زیرساخت مناسب برای احداث خط ریل داخلی بندر است که مطابق طرح اولیه پس از عبور از شهر چابهار از جنوب شرقی بندر تا محل اسکله ها امتداد خواهد داشت. از آنجایی که اجرای این پروژه منجر به سهولت دسترسی از دریا به نوار جنوبی بندر و ایجاد مسیر بازرسی در نوار ساحلی می شود باعث ارتقای امنیت و سطح پدافند غیر عامل در نوار جنوبی بندر نیز خواهد شد.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این پروژه ضمن ایجاد پسکرانه مناسب برای اسکله های غربی و طرح توسعه می تواند سبب توسعه شرقی – غربی بندر شود، سرعت جابجایی کالا را در بندر افزایش دهد و کاهش ترافیک در غرب بندر را به همراه داشته باشد.
آذرپیکان با بیان این که حجم مصالح مورد نیاز برای این پروژه شامل مصالح استحصال، مغزه، فیلتر و آرمور که از معادن منطقه تامین می شود، حدود 800 هزار متر مکعب است خاطرنشان کرد: مشاور و پیمانکار پروژه پس از برگزاری مراحل مناقصه در سال گذشته انتخاب شده اند و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.
طرح توسعه بندر شهید بهشتی
۲۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۵
کد خبر : ۴۷,۲۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید