ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
حرکت پرشتاب قطار پروژه های عمرانی در بندر چابهار/آغاز عملیات اجرایی پروژه دایک حفاظت ساحلی در بندر چابهار
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: پروژه های عمرانی بندر چابهار با سرعت در حال اجراست و به سمت عملیاتی شدن پیش می رود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، عباس آذرپیکان اظهار کرد: بخش عمده ای از سواحل دریای عمان صخره ای است، برخورد امواج با این سواحل و خالی شدن دیواره های آن، باعث شکستن و فرو افتادن قطعات بزرگی از این صخره ها می شود، از این رو فرسایش و ریزش این صخره های سنگی در اثر برخورد امواج، یکی از مخاطرات مهم برای مستحدثات در سواحل دریای عمان است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بخش هایی از نوار ساحلی بندر شهید بهشتی چابهار نیز با این پدیده رو به رو شده است، طبق مطالعات ICZM و دیگر مطالعات بالادستی، نوار ساحلی جنوب بندر در معرض خطر فرسایش است که می طلبد با ارائه تمهیداتی نسبت به جلوگیری از خطر فرسایش بندر اقدام کرد. 
به گفته معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، با توجه به این مهم پروژه دیوار ساحلی جنوب شرقی بندر شهید بهشتی چابهار شامل اجرای دیوار حفاظت ساحلی سنگی به طول حدود 2 هزار و 200 متر، استحصال پشت دیوار ساحلی و ... در مجموع به مساحت بیش از 20 هکتار آغاز شد و مطابق برنامه زمان بندی، عملیات اجرایی آن ظرف مدت 30 ماه به پایان می رسد.
آذرپیکان افزود: علاوه بر این که اجرای این پروژه منجر به حفظ اراضی بندر چابهار می شود، با استحصال محدوده نوار ساحلی جنوب بندر و ایجاد پسکرانه مناسب و جذب سرمایه گذاران تاثیرات اقتصادی و اجتماعی قابل توجهی در منطقه به همراه خواهد داشت. 
وی گفت: آنچه اهمیت این پروژه را دو چندان می کند تامین زیرساخت مناسب برای احداث خط ریل داخلی بندر است که مطابق طرح اولیه پس از عبور از شهر چابهار از جنوب شرقی بندر تا محل اسکله ها امتداد خواهد داشت. از آنجایی که اجرای این پروژه منجر به سهولت دسترسی از دریا به نوار جنوبی بندر و ایجاد مسیر بازرسی در نوار ساحلی می شود باعث ارتقای امنیت و سطح پدافند غیر عامل در نوار جنوبی بندر نیز خواهد شد.
معاون فنی و مهندسی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این پروژه ضمن ایجاد پسکرانه مناسب برای اسکله های غربی و طرح توسعه می تواند سبب توسعه شرقی – غربی بندر شود، سرعت جابجایی کالا را در بندر افزایش دهد و کاهش ترافیک در غرب بندر را به همراه داشته باشد.
آذرپیکان با بیان این که حجم مصالح مورد نیاز برای این پروژه شامل مصالح استحصال، مغزه، فیلتر و آرمور که از معادن منطقه تامین می شود، حدود 800 هزار متر مکعب است خاطرنشان کرد: مشاور و پیمانکار پروژه پس از برگزاری مراحل مناقصه در سال گذشته انتخاب شده اند و عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده است.
طرح توسعه بندر شهید بهشتی
۲۲ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۵
کد خبر : ۴۷,۲۷۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید