ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
ترانزیت مستقیم کالا بین بنادر هند و چابهار هفته ای شد/ ورود 2 کشتی لاینر به بندر چابهار در هفته گذشته/ تخفیف 40 درصدی برای ترانزیت کالا بین 2 بندر هند و چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: با ایجاد خطوط کشتیرانی لاینر، امکان ترانزیت مستقیم کالا بین بنادر هند و چابهار به صورت هفته ای فراهم شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی با اعلام این خبر اظهار کرد: با ایجاد خط کشتیرانی لاینر بین بنادر هند و چابهار، از بهمن ماه سال گذشته ترانزیت مستقیم کالا بین این بنادر به صورت دو هفته ای برقرار شد.

وی ادامه داد: بر اساس زمان بندی انجام شده، برنامه خطوط کشتیرانی لاینر، از 4 مرداد ماه امسال به صورت هفته ای برقرار شد، به گونه ای که تاکنون دو کشتی به صورت مستقیم از بنادر هند در بندر چابهار پهلو گرفته است و 23 مرداد ماه نیز کشتی سوم وارد بندر شهید بهشتی چابهار خواهد شد. 
به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، با راه اندازی این خط، قیمت تمام شده هر کانتینر کالا که از بنادر هند وارد بندر چابهار می شود دارای مزیت رقابت پذیری نسبت به سایر بنادر کشور است.
آقایی در ادامه از ارائه تخفیفات 60 تا 90 درصدی به صاحبان کالا و خطوط کشتی رانی در بندر چابهار خبر داد و افزود: هند نیز در راستای افزایش حجم ترافیک کالا و ترغیب صاحبان کالا و خطوط کشتی رانی، بین بنادر ناواشیوا و کاندلا و بندر چابهار 40 درصد تخفیف در هزینه های وارده بر کالاها در نظر گرفته است.
۱۴ مرداد ۱۳۹۸ ۱۵:۵۱
کد خبر : ۴۷,۵۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید