ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
دریانوردان؛ سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران گفت: دریانوردان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی در برهه زمانی کنونی هستند.

سامان رضایی با اشاره به اینکه حوزه دریایی کشور در سال جاری با مشکلات عدیده ای مواجه شد که بخشی از آن ناشی از تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکایی ها بود به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، افزود: جامعه دریانوردان، نهادهای حاکمیتی و مجموعه های کارفرمایی سه ضلع جامعه دریایی کشور هستند که باید با رعایت اصل سه جانبه گرایی مشکلات جامعه دریایی را حل کرد چرا که بدون همکاری هر سه ضلع امکان رفع مشکلات و مسائل مختلف در این حوزه وجود ندارد.

وی در خصوص عمده مشکلات و مصائب دریانوردان، خاطرنشان کرد: مشکلات دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما متفاوت از مشکلات دریانوردان مشغول به فعالیت در شناورهای کوچک است هرچند مشکلات مشترکی نیز دارند که شامل بازگشت به وطن و حقوق و دستمزد است.

رضایی افزود: به دلیل تحریم های اعمال شده دریانوردانی که در شناورهای اقیانوس پیما فعالیت می کنند امکان دسترسی به بازارهای کار خارجی را ندارند و متاسفانه در حال حاضر با محدودیت های خاصی در این رابطه مواجه هستیم که در صورت حل آن با توجه به وجود تفاهم نامه های متعدد با کشورهای مختلف شاهد ارز آوری و اشتغال آفرینی در این حوزه خواهیم بود.

دبیر و نایب رییس هیئت مدیره انجمن صنفی دریانوردان ایران با اشاره به اجلاس اخیر سازمان جهانی کار که با حضور سران مختلف کشورهای جهان در سازمان ملل برگزار شد، بیان کرد: درخواست رفع تبعیض ملیتی را در این اجلاس مطرح کردیم و خواستار رفع محدودیت های موجود برای دریانوردان ایرانی شدیم.

رضایی با اشاره به اینکه دریانوردان در شناورهای اقیانوس پیما کارمند دائمی دو شرکت بزرگ کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش هستند، گفت: همانطور که می دانید قوانین مربوط به این شرکت ها حسب قوانین کار کشور است و قانون کار کشور در بسیاری از موارد همخوانی لازم را با حوزه دریایی ندارد.

 

۲۱ مرداد ۱۳۹۸ ۱۰:۴۸
کد خبر : ۴۷,۶۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید