بندر چابهار؛ پیشتاز در زیرساخت های عمرانی/پیشرفت 86 درصدی عملیات استحصال از دریا فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی/ گام بلند بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در توسعه زیرساخت ها حمل یکسره محموله های گندم ترانزیتی کشور هند به افغانستان/نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید/ ترانزیت 5 هزار تن گندم از دروازه ملل به افغانستان طی 12 روز صادرات اولین محموله ۴۵ هزار تنی مواد معدنی در سال ۹۹ / طوفان کرونا در جهان؛ تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی در بندر چابهار تسریع در تأمین تجهیزات استراتژیک بنادر کشور با اولویت بندر چابهار/بندر شهید بهشتی چابهار یکی از 8 پروژه مهم در راستای جهش تولید/ مکان نمایی و نصب رادار هواشناسی در بندر چابهار/ آغاز عملیات اجرایی کریدور لجستیک بندر چابهار اولویت فنی و مهندسی در سال 99 برنامه ریزی برای ارتقای خدمات هواشناسی دریایی در استانهای ساحلی/ بکارگیری روش های نوین و مکانیزه برای تبادل اطلاعات هواشناسی دریایی/ اپلیکیشن های کاربردی مرتبط با هواشناسی دریایی، عملیاتی می شود تکمیل فاز اول لایروبی نگهداری حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری چابهار/ برداشت بیش از ۴۰ هزار متر مکعب مواد رسوب شده و دسترسی به عمق مطلوب/ آغاز عملیات لایروبی فاز ۲ و ۳ حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری طرح جامع بنادر کشور؛ در مرحله نهایی/ لزوم تحرک جدی برای جبران فوری وقفه پروژه های بنادر کشور به دلیل شیوع کرونا/ تشریح وظیفه ملی سازمان بنادر در حوزه ساخت و سازهای ساحلی/ جمع بندی در مورد ۷۰ میلیون دلار از طرح تحول صنایع دریایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت پهلوگیری و تخلیه همزمان 3 کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ارتقاء آموزش و مهارت های تخصصی در حوزه منابع انسانی/برگزاری ۱۶ هزار نفرساعت دوره آموزشی در سال ۹۸/ آغاز دوره های آموزش مجازی مبتنی بر هوشمندسازی در سال 99
در آستانه مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی:
یادداشت/ نقش پررنگ دریانوردی و دریانوردان در توسعه اقتصادی

بهروز آقایی

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان

 بر کسی پوشیده نیست که صنعت کشتیرانی و حمل و نقل دریایی سهم تأثیرگذاری از کل حمل و نقل جهانی را به لحاظ ارزش و حجم داراست.

حمل و نقل دریایی، دارای پیشینه تاریخی طولانی بوده و اقتصادی ترین روش حمل و نقل است به گونه ای که جایگاه اقتصادی شرکت های کشتیرانی تا حدی است که امروزه، برخی از کشورها با ایجاد موانع و اختلال در فرایند فعالیت کشتی های دیگر کشورها، به عنوان یک ابزار تحریمی بر اقتصاد دیگر کشورها اثر می گذارند.

 در این میان، دریانوردان با تخصص های ویژه، به عنوان یکی از مولفه های اساسی در تحرک اقتصادی کشتیرانی ها نقش موثری در ارائه خدمات، ارزش افزوده و ارتقاء تولید ناخالص ملی دارند.

به همین منظور سازمان های جهانی دریانوری IMO و کار ILO، با تدوین استانداردهای بین المللی همچون کنوانسیون های STCW و MLC، در خصوص ایمنی، آموزش و کیفیت زندگی دریانوردان در راستای توسعه پایدار اقتصاد شرکت های کشتیرانی قدم های جدی برداشته است.  لذا کشورها برای دست یافتن به اقتصاد برتر و مزیت رقابتی پایدار، بطور مستمر و دقیق تربیت دریانوردان توانا و هوشمند را در اهداف کلان ملی خود قرار داده و سطح کیفی آنها را ارتقاء می دهند.

 

۲۶ مرداد ۱۳۹۸ ۰۹:۲۴
کد خبر : ۴۷,۶۴۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید