بندر چابهار؛ پیشتاز در زیرساخت های عمرانی/پیشرفت 86 درصدی عملیات استحصال از دریا فاز 2 طرح توسعه بندر شهید بهشتی/ گام بلند بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در توسعه زیرساخت ها حمل یکسره محموله های گندم ترانزیتی کشور هند به افغانستان/نخستین محموله گندم اهدایی هند از طریق چابهار به افغانستان رسید/ ترانزیت 5 هزار تن گندم از دروازه ملل به افغانستان طی 12 روز صادرات اولین محموله ۴۵ هزار تنی مواد معدنی در سال ۹۹ / طوفان کرونا در جهان؛ تخلیه و بارگیری همزمان ۶ کشتی در بندر چابهار تسریع در تأمین تجهیزات استراتژیک بنادر کشور با اولویت بندر چابهار/بندر شهید بهشتی چابهار یکی از 8 پروژه مهم در راستای جهش تولید/ مکان نمایی و نصب رادار هواشناسی در بندر چابهار/ آغاز عملیات اجرایی کریدور لجستیک بندر چابهار اولویت فنی و مهندسی در سال 99 برنامه ریزی برای ارتقای خدمات هواشناسی دریایی در استانهای ساحلی/ بکارگیری روش های نوین و مکانیزه برای تبادل اطلاعات هواشناسی دریایی/ اپلیکیشن های کاربردی مرتبط با هواشناسی دریایی، عملیاتی می شود تکمیل فاز اول لایروبی نگهداری حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری چابهار/ برداشت بیش از ۴۰ هزار متر مکعب مواد رسوب شده و دسترسی به عمق مطلوب/ آغاز عملیات لایروبی فاز ۲ و ۳ حوضچه و کانال بندر شهید کلانتری طرح جامع بنادر کشور؛ در مرحله نهایی/ لزوم تحرک جدی برای جبران فوری وقفه پروژه های بنادر کشور به دلیل شیوع کرونا/ تشریح وظیفه ملی سازمان بنادر در حوزه ساخت و سازهای ساحلی/ جمع بندی در مورد ۷۰ میلیون دلار از طرح تحول صنایع دریایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت پهلوگیری و تخلیه همزمان 3 کشتی کالای اساسی در بندر چابهار ارتقاء آموزش و مهارت های تخصصی در حوزه منابع انسانی/برگزاری ۱۶ هزار نفرساعت دوره آموزشی در سال ۹۸/ آغاز دوره های آموزش مجازی مبتنی بر هوشمندسازی در سال 99
محمدحسین خیرالله‌زاده بائی| بازرس کشتی
 
 
 
فارغ‌التحصیل مهندسی موتور دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی نوشهر هستم که در حقیقت دانشگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. برای دوره کارشناسی‌ارشد در رشته حمل‌ونقل دریایی دانشگاه خرمشهر پذیرفته شدم. من امروز حدود ۱۰ سال سابقه کار دارم. در این سال‌ها خاطرات تلخ و شیرینی زیادی را تجربه کرده‌ام اما اگر قرار باشد تا یک خاطره تلخ را مطرح کنم، آن مربوط به 10 سال پیش می‌شود. در روز اول عید سال 1388 در حال کار کردن روی سیستم تهویه مطبوع کشتی بودیم و یکی از دوستان داشت به من کمک می‌کرد. یکی از لامپ‌های سیستم شکسته بود و برق هم در آن جریان داشت. به خاطر تلاطم‌های دریا او تعادلش را از دست داد و به آن قسمت برخورد کرد و دچار برق‌گرفتگی شد. البته با کمک‌های اولیه‌ای که انجام شد اتفاقی خاصی برای او نیفتاد اما در همان روز اول سال جدید خاطره تلخی را برای من رقم زد. 
حضورم در سازمان بنادر و دریانوردی هم در این سال‌ها برایم خاطرات شیرین زیادی داشته اما شاید شیرین‌ترین خاطره‌ام مربوط به حضورم در همایش‌های مختلفی است که در این سال‌ها در ارومیه، چابهار، تهران و بوشهر برگزار شده است. تا آن‌جا که می‌دانم، پیشنهاد انتخابم به‌عنوان دریانورد نمونه از سوی معاون محترم دریایی بندر خرمشهر به مدیرکل شده بود. من سال گذشته و امسال مقاله‌ای با عنوان حمل‌ونقل را که در حقیقت تاریخچه حمل‌ونقل در همه شعب دریایی، زمینی و هوایی است، ترجمه کردم. بخش‌هایی از این مقاله در مجله «به هنگام» و «بندر دریا» منتشر شد. این مقاله یکی از رفرنس‌های اصلی آزمون ارشد دریانوردی است. من البته در حال ترجمه کتابش هم هستم؛ اما چون بخش‌های اولش به‌شدت مورداستفاده افرادی است که در آزمون ورودی سازمان شرکت می‌کنند، آن را ترجمه کردم و در مجلات چاپ شد تا مورد استفاده قرار بگیرد. تمرکزم را در ترجمه آن بخش بیشتر روی مفهوم‌های دریایی ازجمله نقشه‌های دریایی، کشتی‌های دریایی و ... گذاشتم و به پیشینه و آینده‌شان نگاه کردم. در آینده اگر توفیق باشد کتاب را به‌طور کامل ترجمه می‌کنم و برای چاپ به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه می‌دهم. البته چون در این کتاب سطح گسترده حمل‌ونقل موردبحث قرار گرفته، می‌تواند در وزارت راه، بخش ریلی، هوایی و جاده‌ای هم مورداستفاده قرار بگیرد. این کتاب یک مطالعه تاریخی است. درباره‌ی دیگر کارهایی که در این مدت انجام داده‌ام هم می‎‌توانم به ارائه کنوانسیون بین‌المللی  TM (در همایش بندر چابهار) که مخفف تناژ است، اشاره کنم. کنوانسیون ISPS  هم درباره اقدامات تامینی برای امنیتی کشتی و شناورهاست که در دریانوردی باید رعایت بشود. من دراین‌باره در هفته دریانوردی در مهر 1395 توضیح دادم. کد بین‌المللی RO هم کدی است که برای موسسات به رسمیت شناخته به کار می‌رود. ما در ایران این موسسات را با نام آسیا و ایرانیان می‌شناسیم. این کد شامل الزاماتی است که این موسسات باید براساس وظایفی که سازمان بنادر بر عهده آن‌ها گذاشته، انجام بدهند.
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۵
کد خبر : ۴۷,۷۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید