ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
محمدحسین خیرالله‌زاده بائی| بازرس کشتی
 
 
 
فارغ‌التحصیل مهندسی موتور دانشگاه علوم و فنون دریایی امام خمینی نوشهر هستم که در حقیقت دانشگاه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران است. برای دوره کارشناسی‌ارشد در رشته حمل‌ونقل دریایی دانشگاه خرمشهر پذیرفته شدم. من امروز حدود ۱۰ سال سابقه کار دارم. در این سال‌ها خاطرات تلخ و شیرینی زیادی را تجربه کرده‌ام اما اگر قرار باشد تا یک خاطره تلخ را مطرح کنم، آن مربوط به 10 سال پیش می‌شود. در روز اول عید سال 1388 در حال کار کردن روی سیستم تهویه مطبوع کشتی بودیم و یکی از دوستان داشت به من کمک می‌کرد. یکی از لامپ‌های سیستم شکسته بود و برق هم در آن جریان داشت. به خاطر تلاطم‌های دریا او تعادلش را از دست داد و به آن قسمت برخورد کرد و دچار برق‌گرفتگی شد. البته با کمک‌های اولیه‌ای که انجام شد اتفاقی خاصی برای او نیفتاد اما در همان روز اول سال جدید خاطره تلخی را برای من رقم زد. 
حضورم در سازمان بنادر و دریانوردی هم در این سال‌ها برایم خاطرات شیرین زیادی داشته اما شاید شیرین‌ترین خاطره‌ام مربوط به حضورم در همایش‌های مختلفی است که در این سال‌ها در ارومیه، چابهار، تهران و بوشهر برگزار شده است. تا آن‌جا که می‌دانم، پیشنهاد انتخابم به‌عنوان دریانورد نمونه از سوی معاون محترم دریایی بندر خرمشهر به مدیرکل شده بود. من سال گذشته و امسال مقاله‌ای با عنوان حمل‌ونقل را که در حقیقت تاریخچه حمل‌ونقل در همه شعب دریایی، زمینی و هوایی است، ترجمه کردم. بخش‌هایی از این مقاله در مجله «به هنگام» و «بندر دریا» منتشر شد. این مقاله یکی از رفرنس‌های اصلی آزمون ارشد دریانوردی است. من البته در حال ترجمه کتابش هم هستم؛ اما چون بخش‌های اولش به‌شدت مورداستفاده افرادی است که در آزمون ورودی سازمان شرکت می‌کنند، آن را ترجمه کردم و در مجلات چاپ شد تا مورد استفاده قرار بگیرد. تمرکزم را در ترجمه آن بخش بیشتر روی مفهوم‌های دریایی ازجمله نقشه‌های دریایی، کشتی‌های دریایی و ... گذاشتم و به پیشینه و آینده‌شان نگاه کردم. در آینده اگر توفیق باشد کتاب را به‌طور کامل ترجمه می‌کنم و برای چاپ به سازمان بنادر و دریانوردی ارائه می‌دهم. البته چون در این کتاب سطح گسترده حمل‌ونقل موردبحث قرار گرفته، می‌تواند در وزارت راه، بخش ریلی، هوایی و جاده‌ای هم مورداستفاده قرار بگیرد. این کتاب یک مطالعه تاریخی است. درباره‌ی دیگر کارهایی که در این مدت انجام داده‌ام هم می‎‌توانم به ارائه کنوانسیون بین‌المللی  TM (در همایش بندر چابهار) که مخفف تناژ است، اشاره کنم. کنوانسیون ISPS  هم درباره اقدامات تامینی برای امنیتی کشتی و شناورهاست که در دریانوردی باید رعایت بشود. من دراین‌باره در هفته دریانوردی در مهر 1395 توضیح دادم. کد بین‌المللی RO هم کدی است که برای موسسات به رسمیت شناخته به کار می‌رود. ما در ایران این موسسات را با نام آسیا و ایرانیان می‌شناسیم. این کد شامل الزاماتی است که این موسسات باید براساس وظایفی که سازمان بنادر بر عهده آن‌ها گذاشته، انجام بدهند.
۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۳:۲۵
کد خبر : ۴۷,۷۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید