هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
در جریان بازدید مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران از بندر امام خمینی(ره) اعلام شد؛
حذف تعرفه حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر با هدف ترغیب بهره‌گیری ازحمل و نقل ریلی
با هدف افزایش سهم حمل و نقل ریلی در بنادر و ایجاد رقابت بین شرکت‌های فعال در این زمینه، تعرفه‌ی حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندر حذف گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، عادل دریس مدیر کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان 28 مردادماه ضمن اعلام این خبر افزود: با توجه به اینکه بیش از 80 درصد کالاهای اساسی مورد نیاز کشور از طریق بندرامام خمینی(ره) تأمین می شود  و امسال  نیز شاهد  افزایش 64 درصدی تخلیه کالاهای اساسی از این بندر بزرگ تجاری هستیم و از آنجا که موجودی کالاهای  اساسی پنج ماهه سال جاری نسبت به سال گذشته بیش از 86 درصد افزایش داشته است، جلسات متعددی با حضور مدیران و مقامات مختلف برای  بازنگری در فرآیندهای جاری جهت تسریع و تسهیل خروج کالای اساسی برگزار شد  و در جریان بازدید سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران  از سکوهای حمل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری، سرمایه گزاران فعال در این بخش  مطالب خود را منعکس کردند و در خصوص حذف تعرفه ی حق دسترسی  ریلی در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) تصمیم گیری شد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)  کاهش هزینه ها، رقابتی کردن حمل ریلی و افزایش  صادرات ریل محور را از اهم مزیت های حاصل از اتخاذ این تصمیم عنوان کرد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی نیز که معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی را در بازدید از مجتمع بنمدری امام خمینی(ره) همراهی می کرد، اظهار داشت:  بندر امام خمینی(ره) از بزرگترین شبکه ریلی  داخلی  بین بنادر کشور برخوردار است و دو شانتینگ یارد  ریلی نیز در آن فعال است.

حسن زاده با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم حمل و نقل ریلی نسبت به دیگر وجوه حمل و نقل قابل توجه نیست، خاطر نشان کرد: با هماهنگی هایی که تا کنون  با گمرک، راه آهن و شرکت های سرمایه گزار  به عمل آورده ایم تلاش می کنیم  بر اساس تکلیف قانونی  برنامه ششم توسعه ظرف بازه زمانی 5 ساله  سهم حمل و نقل ریلی را از محمولات ورودی و خروجی  در بنادر کشور از جمله بندر امام خمینی(ره)  به 30 درصد برسانیم.

وی با اشاره به اینکه برخی از انواع کالاها ریل پسند هستند و برخی نیز به دیل اینکه از ارزش بالایی دارند، صاحب کالا ترجیح می دهد زودتر به مقصد برساند، بیان داشت: به دلیل اینکه  سرعت سیر واگن ها در حال حاضر کند است، صاحب کالا ترجیح میدهد که از طریق حمل و نقل جاده ای در کوتاه ترین زمان ممکن آن را به مقاصد مصرف برساند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره نظر مساعد مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش تلاش ها  به منظور افزایش سرعت سیر واگن ها اظهار امیدواری کرد: در صورت  تحقق افزایش سرعت سیر واگن ها به لحاظ اقتصادی حمل و نقل ریلی مطلوبیت بیشتری برای صاحبان کالا پیدا کند و بخشی از کالاهای با ارزش نیز  از طریق حمل و نقل ریلی جابجا  شوند.

در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی از بندر امام خمینی(ره) که با هدف بررسی و حل و فصل میدانی برخی از مشکلات پیش روی فعالان حمل و نقل ریلی و صاحبان کالا انجام شد، ضمن بازدید از پایانه ها، سکوها و ایستگاه های حمل و نقل ریلی در این مجتمع بزرگ بندری بنا به پیشنهاد بخشی از فعالان در این زمینه حذف تعرفه ی حق دسترسی به شبکه ریلی درون بندری برای تسهیل در بهره گیری از این نوع حمل و نقل پیشنهاد شد که با موافقت سعید رسولی این موضوع از  28 مردادماه سال جاری اعمال گردید.

 

۲۸ مرداد ۱۳۹۸ ۱۷:۳۲
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۷,۷۴۹
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید