ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
تجار افغانستانی به سمت بندر چابهار سوق داده شدند/ هند؛ در اولویت برنامه‌های چابهار قرار دارد
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: کشور هند؛ در اولویت برنامه‌های بندر چابهار قرار دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، بهروز آقایی در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت های بندر چابهار برای صادرات کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس و هند، اظهار کرد: هند؛ در اولویت برنامه‌های ما قرار دارد چرا که نیازمندی های این کشور نسبت به سایر کشورهای منطقه خلیج فارس بسیار بیشتر است. 

وی با یادآوری توسعه برنامه ها برای صادرات کالا به کشورهای حاشیه خلیج‌فارس از جمله عمان، ‌قطر و امارات، افزود: یک اقدام قابل توجه برای صادرات کالا از افغانستان به هند انجام شده است و عملا مسیر پاکستان را برای افغانی ها با توجه به تخفیف‌های ارائه شده، دشوار کرده‌ایم.

آقایی گفت:‌ قندهار در قسمت شرقی افغانستان و به پاکستان نزدیک است، اما انار این شهر را از غرب کشور افغانستان صادر می کنیم، این کار بسیار بزرگی است و توانسته ایم تجار افغانی را به سمت ایران سوق دهیم.

وی  با یادآوری این که افغانستان سالانه بیش از ۲۴۰ هزار تن انار صادراتی دارد،‌ اظهار کرد:‌ در حوزه سایر کالاها هم هند را مجاب کرده ایم که کالای خود را به سمت ایران برای صادرات بیاورد. از سوی دیگر  قانونی در این کشور تصویب شده که بر اساس آن ۴۰ درصد تخفیف در دو بندر هند برای کالایی که از چابهار به این بنادر می‌آید یا از این دو بندر به سمت چابهار می‌رود،‌در نظر گرفته می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ‌در بخش تجهیزات بندر چابهار هیچ کم و کسری ندارد، تصریح کرد: اسکله‌های کانتینری بندر چابهار برای ۳۴۰ متر طراحی شده‌ و درافت آب هم حدود ۱۸,۵ متر است از اینرو دیگر هیچ محدودیتی در بحث تخلیه و بارگیری انواع کالا در بندر چابهار نداریم.

وی اذعان داشت: در برخی فصول کشتی ها را به سختی در بندر چابهار پهلو می‌دادیم که اکنون با ساخت موج شکن ۳ کیلومتری دیگر هیچ محدودیتی برای پهلودهی کشتی‌ها در بندر چابهار نداریم.

وی با تاکید بر این که بندر چابهار به عنوان پشتیبان کل بنادر ایران عملیات بندری را انجام دهد،‌ گفت:‌ فاز یک و ۲ بندر چابهار را قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا اجرایی کرده است.

انتهای پیام/
۱۶ شهریور ۱۳۹۸ ۱۲:۱۸
کد خبر : ۴۷,۹۱۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید