ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
سازمان بنادر و دریانوردی، احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان
استاندار سیستان و بلوچستان با تاکید بر این که نبود فرودگاه بین المللی در سواحل مکران و منطقه چابهار به عنوان یک خلاء بزرگ در مسیر پیشرفت و جذب سرمایه گذار به شمار می رود، اعلام کرد: با صدور موافقت اصولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار یکی از موانع اصلی توسعه ای در این جغرافیا برطرف می شود.
احمد علی موهبتی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در ارتباط با صدور موافقت اصولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای منطقه آزاد چابهار که طی نامه ای به سازمان منطقه آزاد چابهار ارجاع شده است، اظهار کرد: اعتبار این موافقت اصولی یک سال از تاریخ صدور آن است و در طول این مدت باید مستندات اقدامات اجرایی مشتمل بر تملک اراضی و رفع هرگونه تعارض با ذینفعان، تدوین و ارائه طرح جامع (فرودگاهی و مدیریت ترافیک هوایی) و اخذ تأییدیه از دفاتر تخصصی سازمان هواپیمایی کشوری بر مبنای مقررات مدنظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از حلقه های مفقوده در توسعه منطقه چابهار احداث فرودگاه بین المللی است، خاطر نشان کرد: تاکنون پایگاه شکاری نیروی هوایی به عنوان فرودگاه در چابهار مورد استفاده قرار می گرفت که متاسفانه با چابهار فاصله ۶۰ کیلومتری داشت و عملا محدودیت‌های خاصی ایجاد کرده و مشکلاتی برای رفت و آمد ها بوجود آورده بود.

استاندار سیستان و بلوچستان در ادامه با بیان اینکه مطالعات احداث فرودگاه بین المللی چابهار در سال ۹۴-۹۳ انجام شده است و مجوز مربوطه نیز از شورای فضایی کشور در سال ۹۵ اخذ شد، عنوان کرد: در آن زمان موافقت اصولی احداث فرودگاه از سوی سازمان هواپیمایی کشوری برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران صادر شد اما به دلیل آن که فعالیت‌ها پیش نرفت و به مرحله اجرا در نیامد اعتبار مدت زمان موافقت اصولی به اتمام رسید.

موهبتی به جلسه‌ای که در محل وزارت راه و شهرسازی با حضور مسئولان ذیربط برگزار شد اشاره و بیان کرد: تصمیم بر این شد تا سازمان منطقه آزاد چابهار به عنوان مجری و متولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار انتخاب شود، همچنین اجازه هزینه کرد سازمان منطقه آزاد چابهار از سوی شورای عالی مناطق آزاد صادر شده و هیئت دولت مصوب کرده است تا محدوده منطقه آزاد چابهار از ۱۴ هزار کیلومتر به ۸۰ هزار کیلومتر افزایش یابد، تصمیمی که برای تصویب نهایی به مجلس شورای اسلامی ارجاع داده شده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه بین المللی چابهار به عنوان قلب منطقه آزاد جدید چابهار خواهد بود، افزود: برای پیشبرد کارها باید موافقت اصولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار برای سازمان منطقه آزاد صادر می شد که تقاضا از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار مطرح و موافقت اصولی احداث فرودگاه بین المللی چابهار نیز از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به مدت یک سال صادر شد تا هر چه سریع تر فعالیت ها در این خصوص اجرایی شود.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در ارتباط با توسعه سواحل مکران، اظهار کرد: به طور حتم احداث فرودگاه بین المللی چابهار یکی از موانع توسعه ای در این منطقه را بر طرف خواهد کرد.
۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۳
کد خبر : ۴۸,۰۴۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید