هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
خودکفایی کشور در تولید انواع کانتینر حمل و نقل دریایی مطابق با مقرارات ببن المللی/ آمادگی سازمان بنادر برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان کانتینر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تولید و ساخت کانتینرهای تخصصی حمل ونقل دریایی برای اولین بار در ایران، گامی مهم و راهبردی در جهت تقویت ناوگان داخلی و صنعت حمل ونقل دریایی کشور قلمداد می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم راه اندازی خط تولید کانتینر های تخصصی در یکی از مجتمع های صنعتی داخلی، تاکیدکرد: همواره عدم تولید کانتینر در داخل کشور یکی از دغدغه های جامعه حمل و نقل دریایی بوده که این نیاز امروز بر اساس توان داخلی و درسال رونق تولید بر طرف شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خلا ظرفیتی  کانتینر ناشی از خروج خطوط لاینر از بنادر کشور، خاطرنشان کرد: نگاه ما با راه اندازی خط تولید کانتینر در کشور، صرفا بازار داخلی نیست و معتقدیم باید در بازارهای جهانی نیز نقش داشته باشیم.
وی اذعان داشت: برآورد ما این است که در مجموع شرکت‌های داخلی از جمله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بتوانند با ظرفیت‌های ایجاد شده در کانتینر، جابه‌جایی حمل ونقل دریایی را که هم اکنون ۲۰۰ هزار TEU است، افزایش دهند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه " ایران یکی از کشورهای مهم دریایی در جهان محسوب می شود"، افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۲۴ کشتیرانی جهان قرار دارد و در مجموع ایران جزو ۲۰ کشور اول جهان از حیث حمل و نقل دریایی و صنعت دریانوردی به حساب می آید.
وی با اشاره به ظرفیت ۲۴۰ میلیون تنی بنادر تجاری کشور، راه اندازی خط تولید کانتینر در کشور را ضروری و لازم دانست و افزود: برای ایران با چنین ظرفیت بزرگی در حوزه حمل و نقل دریایی، لازم است در همه زمینه های مورد نیاز در صنعت حمل و نقل دریایی ورود کند و به خودکفایی برسد.
راستاد  تولید کانتینر استاندارد و مطابق باکنوانسیون بین المللی کانتینرهای ایمن را یکی از ماموریت های سازمان بنادر در این خط تولید برشمرد و توضیح داد: در همین راستا سازمان بنادر ۴ شرکت رده بندی داخلی را به سازمان جهانی دریانوردی معرفی کرد تا به کانتینر های تولید شده گواهی نامه تایید ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: به مشتریان کانتینرها و خطوط کشتیرانی اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای نخستین بار با مجوز شورای عالی سازمان بنادر و سازمان برنامه و بودجه، منابع وجوه اداره شده سازمان به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود.
راستاد گفت: بدین جهت  از شرکت‌های کشتیرانی که می‌توانند مشتری و متقاضی تولید کانتینرهای داخلی باشند، دعوت به همکاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: سازمان بنادر به عنوان مشتری و مجموعه‌ای که منابعی را به عنوان وجوه اداره شده تخصیص می‌دهد، اعلام می دارد که از این به بعد، صرفا بانک‌های عاملی را انتخاب می کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.
راستاد در پایان یادآور شد: سازمان بنادر بین ۵۰ تا ۸۰ درصد سود یارانه تسهیلاتی را که به تولیدکنندگان ارائه می‌شود، تقبل می کند تا فعالیت مجموعه‌های تولیدی رونق بگیرد و به حداکثر ظرفیت و تولید مورد نیاز برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیاز امروز حمل ونقل کشور به کانتینر را ۷۵۰ هزار Tue برآورد کرد و تاکید کرد: تولید و ساخت کانتینرهای تخصصی حمل ونقل دریایی برای اولین بار در ایران، گامی مهم و راهبردی در جهت تقویت ناوگان داخلی و صنعت حمل ونقل دریایی کشور قلمداد می شود.
۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴
کد خبر : ۴۸,۲۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید