ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
خودکفایی کشور در تولید انواع کانتینر حمل و نقل دریایی مطابق با مقرارات ببن المللی/ آمادگی سازمان بنادر برای اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان کانتینر
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تولید و ساخت کانتینرهای تخصصی حمل ونقل دریایی برای اولین بار در ایران، گامی مهم و راهبردی در جهت تقویت ناوگان داخلی و صنعت حمل ونقل دریایی کشور قلمداد می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در مراسم راه اندازی خط تولید کانتینر های تخصصی در یکی از مجتمع های صنعتی داخلی، تاکیدکرد: همواره عدم تولید کانتینر در داخل کشور یکی از دغدغه های جامعه حمل و نقل دریایی بوده که این نیاز امروز بر اساس توان داخلی و درسال رونق تولید بر طرف شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به خلا ظرفیتی  کانتینر ناشی از خروج خطوط لاینر از بنادر کشور، خاطرنشان کرد: نگاه ما با راه اندازی خط تولید کانتینر در کشور، صرفا بازار داخلی نیست و معتقدیم باید در بازارهای جهانی نیز نقش داشته باشیم.
وی اذعان داشت: برآورد ما این است که در مجموع شرکت‌های داخلی از جمله کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بتوانند با ظرفیت‌های ایجاد شده در کانتینر، جابه‌جایی حمل ونقل دریایی را که هم اکنون ۲۰۰ هزار TEU است، افزایش دهند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه " ایران یکی از کشورهای مهم دریایی در جهان محسوب می شود"، افزود: شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در رتبه ۲۴ کشتیرانی جهان قرار دارد و در مجموع ایران جزو ۲۰ کشور اول جهان از حیث حمل و نقل دریایی و صنعت دریانوردی به حساب می آید.
وی با اشاره به ظرفیت ۲۴۰ میلیون تنی بنادر تجاری کشور، راه اندازی خط تولید کانتینر در کشور را ضروری و لازم دانست و افزود: برای ایران با چنین ظرفیت بزرگی در حوزه حمل و نقل دریایی، لازم است در همه زمینه های مورد نیاز در صنعت حمل و نقل دریایی ورود کند و به خودکفایی برسد.
راستاد  تولید کانتینر استاندارد و مطابق باکنوانسیون بین المللی کانتینرهای ایمن را یکی از ماموریت های سازمان بنادر در این خط تولید برشمرد و توضیح داد: در همین راستا سازمان بنادر ۴ شرکت رده بندی داخلی را به سازمان جهانی دریانوردی معرفی کرد تا به کانتینر های تولید شده گواهی نامه تایید ارائه کند.
وی خاطرنشان کرد: به مشتریان کانتینرها و خطوط کشتیرانی اعلام آمادگی کرده‌ایم که برای نخستین بار با مجوز شورای عالی سازمان بنادر و سازمان برنامه و بودجه، منابع وجوه اداره شده سازمان به تولیدکنندگان داخلی اعطا می‌شود.
راستاد گفت: بدین جهت  از شرکت‌های کشتیرانی که می‌توانند مشتری و متقاضی تولید کانتینرهای داخلی باشند، دعوت به همکاری می‌کنیم.
وی ادامه داد: سازمان بنادر به عنوان مشتری و مجموعه‌ای که منابعی را به عنوان وجوه اداره شده تخصیص می‌دهد، اعلام می دارد که از این به بعد، صرفا بانک‌های عاملی را انتخاب می کنیم که در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانند تسهیلات را به متقاضیان پرداخت کنند.
راستاد در پایان یادآور شد: سازمان بنادر بین ۵۰ تا ۸۰ درصد سود یارانه تسهیلاتی را که به تولیدکنندگان ارائه می‌شود، تقبل می کند تا فعالیت مجموعه‌های تولیدی رونق بگیرد و به حداکثر ظرفیت و تولید مورد نیاز برسد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نیاز امروز حمل ونقل کشور به کانتینر را ۷۵۰ هزار Tue برآورد کرد و تاکید کرد: تولید و ساخت کانتینرهای تخصصی حمل ونقل دریایی برای اولین بار در ایران، گامی مهم و راهبردی در جهت تقویت ناوگان داخلی و صنعت حمل ونقل دریایی کشور قلمداد می شود.
۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴
کد خبر : ۴۸,۲۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید