طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بندر چابهار می‌تواند پاسخگوی ترخیص و‌ تامین تمام نیازهای کشور باشد/ کاهش زمان جابجایی کالاهای اساسی از هند به افغانستان به یک هفته پیام مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت "روز جهانی دریانورد" اولین محموله سیمان صادراتی جامبوبگ از بندر شهید کلانتری چابهار/ حمل مستقیم محموله صادراتی از کامیون به شناور/ تامین بار برگشتی شناورهای فلزی با صادرات از بندر شهید کلانتری تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی ورود چهارمین محموله گندم اهدایی ترانزیتی هندوستان به افغانستان به بندر شهید بهشتی چابهار تیم تخصصی بندر چابهار پیشتاز در حوزه دریایی بین المللی /مسئول کنترل و بازرسی کشتی های بندر چابهار عضو منتخب سازمان بین المللی دریانوردی بهره مندی از مزایای قوانین مناطق آزاد در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیفات و معافیتها
ایران تنها کشور تولید کننده کانتینر در منطقه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا است
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در منطقه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به امکان خط تولید کانتینر حمل دریایی دست یافته است،

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد علی حسن زاده در مراسم بهره برداری از خط تولید کانتینر حمل دریایی، اذعان داشت: نیاز فعلی کشور به کانتینر حمل دریایی حدود ۷۵۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت است که از این تعداد حدود ۲۰۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت در اختیار شرکت های کشتیرانی قرار دارد و بقیه خریداری و یا اجاره می شود.

عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: با توجه به نیاز کشور به ۵۵۰ هزار TEU کانتینر ۲۰ فوت ، برای خرید هر یک از این کانتینرها بین ۲۰۰۰ تا ۲۴۰۰ دلار ارز از کشور خارج می شود.
حسن زاده میزان اجاره هر کانتینر را روزانه ۵ دلار بیان و نتیجه گیری کرد: با ساخت و تولید این نوع کانتینر در داخل کشور ، علاوه بر جلوگیری خروج ارز از کشور، می توانیم با صادرات آن، ارز قابل توجهی را وارد کشور کنیم.
به گفته معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر، در حال حاضر امکان تولید روزانه ۱۰۰ کانتینر در مجتمع کانتینر سازی ایرانی وجود دارد.
حسن زاده با اشاره به اهمیت تولید و خودکفایی در ساخت انواع کانتینرهای حمل و نقل دریایی در کشور، تصریح کرد: با ساخت استاندارد کانتینرهای ویژه تجارت دریایی در ایران، وابستگی به خارج از بین می رود و از این پس با خروج خطوط کشتیرانی از بنادر کشور، با کمبود کانتینر برای جابه جایی بار مواجه نخواهیم شد.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در منطقه خلیج فارس، آسیای میانه و آفریقا، جمهوری اسلامی ایران تنها کشوری است که به امکان خط تولید کانتینر حمل دریایی دست یافته است، تاکید کرد: ساخت و تولید کانتینر استاندارد و مخصوص ترافیک دریایی به جز پوشش نیاز های داخلی ، قطعا می تواند از محل صادرات، برای کشور ارز آوری هم داشته باشد.

۱۶ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۳۶
کد خبر : ۴۸,۲۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید