هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
حمل یکسره اولین محموله گندم از بندر انزلی
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان از حمل یکسره اولین محموله گندم از بندر انزلی خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی،  حمیدرضا آبایی از تخلیه و خروج اولین محموله گندم به صورت حمل یکسره از بندر انزلی خبر داد و اظهار داشت: این محموله نزدیک به ۳ هزار تن از مبدا بندر آستاراخان روسیه به بندر انزلی وارد و با همکاری گمرک برای اولین بار به صورت حمل یکسره با نرم تخلیه ۲۰۰ تن در هر ساعت به صورت یکسره تخلیه و بارگیری شد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان افزود: این عملیات تحت رویه ورود موقت از بندرانزلی به مقصد شهرستان مراغه خارج شد و قرار است با توجه به ارزانی مسیر و کاهش هزینه های تمام شده و امکانات و توانمندی های بندر انزلی بصورت مستمر این روند ادامه یابد.
دکتر آبایی با بیان اینکه این محموله قرار است با انجام پردازش مختلف در شهرستان مراغه به کشورهای دیگر صادر شود تصریح کرد: این محموله در کارخانجات مراغه تبدیل به محصول آرد شده و در نهایت به کشورهای همجوار همچون عراق صادر می گردد.
مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به شاخص های مهم بنادر در جذب کالا و مشتری، خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی ممتاز بندر انزلی و نزدیکی و همجواری این بندر به مراکز و شهرستانهای دارای کارخانجات تولیدی و راه دسترسی جاده ای ایمن و آسان و همچنین برگزاری جلسات هم اندیشی و نشست های مستمر با مشتریان و معرفی فرصت ها و مزایای قانونی بندر انزلی و ارائه خدمات مطلوب تر، واردات و صادرات کالا در این بندر مورد استقبال صاحبان کالا قرار گرفته است که مطمئنا در آینده نزدیک با توجه به تاثیر مستقیم و مثبت این موضوعات در کاهش قیمت تمام شده، شاهد توسعه و افزایش روند رو به رشد تخلیه و بارگیری خواهیم بود.
گفتی است، بندر انزلی به عنوان قدیمی ترین و شاخص ترین بندر حاشیه جنوبی دریای خزر دارای امکانات و تجهیزات تخلیه و بارگیری کالاهای تحت حمل کشتی ها و کامیون ها بوده و همواره این بندر از قدیم تا به امروز به عنوان یک بندر مهم برای بازرگانان، تجار و خطوط کشتیرانی در شمال ایران مورد توجه بوده است . از دیرباز این بندر به عنوان دروازه اروپا برای مبادلات تجاری مورد استفاده قرار گرفته و برخورداری از مزیت هایی همچون نزدیکی با بنادر آستراخان و ماخاچ کالا در روسیه ، باکو در آذربایجان، دسترسی آسان به بنادر اکتائو در کشور قزاقستان و ترکمن باشی در کشور ترکمنستان ، دسترسی به بازار مصرف بالای ۳۰۰ میلیونی جمعیت کشورهای استقلال یافتـه شوروی سابق و کشورهای همسایه ایران و همچنین قرار گرفتن آن در مسیر کریدور های بین المللی ترانزیت ( شمال-جنوب ، تراسیکا ) و از همه مهم تر نزدیکی به مراکز اصلی و صنعتی کشور ایران، فلسفه وجودی بندر انزلی را نسبت به سایر بنادر شمالی در حوزه دریای خزر متمایز نموده است.
۱۷ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۱
کد خبر : ۴۸,۲۴۹
کلیدواژه ها: بندر انزلی 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید