مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
تعمیر یک دستگاه جرثقیل ابرسازه کانتینری توسط متخصصان داخلی/ جرثقیل کشتی به ساحل شماره 13 بندر شهید رجایی با 30 میلیارد ریال اعتبار تعمیر شد
معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: تعمیرات اساسی جرثقیل کانتینری شماره 13 بندر شهید رجایی با تلاش متخصصان داخلی این بندر انجام شد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا پوررجبی در آیین بهره برداری از گنتری کرین(جرثقیل کشتی به ساحل) شماره 13 پس از انجام تعمیرات اساسی، اظهار داشت: طی سالیان اخیر با توجه به شرایط و محدودیت های ناشی از تحریم ها و همچنین در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، مجموعه تیم فنی بندر شهید رجایی با بهره گیری از دانش بومی و محصولات داخلی در بسیاری از زمینه ها از جمله دانش طراحی، ساخت و تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری به موفقیت های بزرگی دست یافته است.

وی افزود: چنین رویکردی به ساخت و ارتقاء مکانیزم های عملکردی در تجهیزات استراتژیک بندری همچون جرثقیل های تخلیه و بارگیری کانتینر(گنتری کرین) منجر شده که علاوه بر اشتغالزایی و کاهش خروج ارز از کشور شده است.

معاون فنی و نگهداری اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به تلاش‌های اداره تعمیر و نگهداری تجهیزات خشکی بندر شهید رجایی برای خودکفایی کشور در زمینه تعمیرات تجهیزات استراتژیک بندری، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، در سالی که به نام "رونق تولید" نامگذاری شده، پروژه تعمیر انرژی چین(Energy Chain)، کابل کشی سیستم ترولی و راه اندازی گنتری کرینZPMC شماره 13 در بزرگترین پایانه کانتینری ایران، اواسط شهریورماه امسال در دستور کار قرار گرفت و اجرای کامل آن 30 روز کاری زمان برد.

وی اعتبار اجرای پروژه تعمیرات این جرثقیل ابرسازه یکهزار و 700 تنی را رقمی بالغ بر 30 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این رقم از محل منابع داخلی شرکت بهره‌بردار یال شرقی ترمینال دو کانتینری این بندر تأمین شده است.

به گفته پوررجبی، گنتری کرین شماره 13 از نوع پست پاناماکس ساخت شرکت ZPMC چین از امکان جابجایی 65تن محموله کانتینری برخوردار می باشد و تعمیرات اساسی آن توسط متخصصان فنی ایرانی بدون وابستگی به خارجی ها عملیاتی شده است.

وی از انجام عملیات پیچیده فنی کار در ارتفاع 50 متری از سطح زمین و دریا سخن به میان آورد و با اشاره به تجلی اقتصاد مقاومتی در بندر شهید رجایی با اعتماد به متخصصان ایرانی افزود: برای نخستین بار چنین عملیات خطرناک و حساسی در سطح پیشرفته ترین بندر کانیتنری ایران صورت گرفت و تیم فنی تعمیرات با سرپرستی متخصصان کار در ارتفاع، این اقدام مهم را با موفقیت، بدون حادثه و رعایت اصول ایمنی به انجام رساندند.

 

۲۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴
کد خبر : ۴۸,۲۶۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید