ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی:
معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه امروز توسعه بنادر و به‌روزسازی تجهیزات در سخت‌ترین تحریم‌ها به خوبی در حال انجام است، گفت: کشورهای همسایه باورشان نمی‌شود ما در این تحریم‌‌ها اینچنین بنادر را توسعه داده‌ایم.

‌به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده با بیان اینکه سازمان بنادر و دریانوردی سازمانی درآمد- هزینه‌ای است، اظهار داشت‌: ما به خیلی از بخش‌های دیگر دولت کمک می‌کنیم‌ اما سازمان بنادر یک ریال هم دریافت نمی‌کند.

وی ادامه داد: با این همه امروز سازمان بنادر و دریانوردی از جنبه زیرساخت‌ها هیچ چیزی کمتر از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس ندارد، حال اگر ‌این تحریم‌ها و مباحث سیاسی هم نبود که ما قطعاً به واسطه پتانسیل‌های موجود، از آنها در حوزه دریایی و بندری بسیار جلوتر بودیم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: کشورهای همسایه ‌نظیر قطر، آذربایجان، پاکستان، عراق و غیره که پول‌های خوب دولتی دارند، وقتی به بنادر ما می‌آیند بسیار متعجب می‌شوند که چطور در این شرایط تحریم، با این همه فشار و سختی کار، ما طرح‌های توسعه‌‌ای در بنادر داریم و این نشان از بی‌رنگی تحریم‌ها است.

حسن‌زاده با اشاره به رشد و توسعه در بندر کانتینری کشورمان ادامه داد: در حال حاضر ‌فاز یک بندر شهید رجایی در حال فعالیت است، فاز دو کانتینری است، فاز 3 در حال ساخت است، اصلاً انگار نه انگار درگیر سخت‌ترین تحریم‌های جهان هستیم.

وی بیان کرد: چندی پیش از کشور آذربایجان نمایندگانی به بنادر شمالی ما آمده بودند، با دیدن بنادر ما بسیار متعجب بودند که چطور چنین زیرساخت‌های مناسب و به‌روزی در بنادر داریم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی تأکید کرد: این توسعه‌ها در بنادر همه به لطف قوانین موجود درباره سازمان بنادر و دریانوردی است هرچند بخشی از این قوانین را برای ما حذف کردند و قدرت  از ما گرفته شد.

حسن‌زاده اظهار داشت: امور دریایی از پای اسکله تا قطب شمال و جنوب هر اتفاقی که برای یک کشتی با پرچم ایران رخ دهد سازمان بنادر و دریانوردی باید پیگیری کند.

وی با بیان اینکه ما بر صلاحیت کشتی‌سازی‌ها نظارت داریم، اضافه کرد: برای ساخت اولین چارچوب کشتی و ساخت ستون فقرات آن، سازمان بنادر باید حضور داشته باشد، نظارت بر ساخت از سوی ما وجود دارد، بعد از ساخت باید پلاک داشته باشد که این هم به سازمان بنادر می‌آید و ما به کشتی شماره ثبت می‌دهیم و به فعالان روی کشتی هم گواهینامه صلاحیت می‌دهیم.

معاون بندری سازمان بنادر و دریانوردی عنوان کرد: نیروی انتظامی پاسپورت قهوه‌ای صادر می‌کند ما پاسپورت آبی صادر می‌کنیم و این نقش حاکمیتی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی است.

 

۲۱ مهر ۱۳۹۸ ۱۶:۲۴
خبرگزاری فارس |
کد خبر : ۴۸,۲۸۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید