هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار با ایجاد زیرساخت ها، دسترسی های دریایی و تجهیزات جدید، قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در "نشست تخصصی بررسی موضوعات راهبردی توسعه بندر چابهار " گفت: در مسیر مهم تجارت جهانی که مهم ترین آن مسیر شرق به غرب است، بندر چابهار دارای کمترین فاصله و حداقل انحراف است که  یک مزیت راهبردی برای بندر چابهار به شمار می آید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافقنامه دالان چابهار به بین سه کشور هند، افغانستان و ایران، افزود: از جمله مزیت های بندر چابهار ، محدوده بازار بسیار گسترده این بندر است که شامل کشور های ساحلی اقیانوس هند، کشورهای شرق آفریقا، برخی کشورهای جزیره العرب، از یک طرف و کشور افغانستان و آسیای میانه از سمت دیگر می شود.
وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار اولین بندری است ‌که موفق شده ایم در قالب قرارداد BOT، اپراتور بین المللی برای آن جذب کنیم.
راستاد" ظرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی " را از دیگر مزیت های بندر چابهار عنوان کرد و گفت: اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدمات این سازمان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تاکید کرد: با ایجاد زیر ساخت ها در فاز اول و بخشی از فاز دوم طرح توسعه بندر چابهار، این بندر از یک بندر فصلی به جهت نداشتن حوضچه آرامش در فصل مونسون، به بندر تبدیل شده است که در تمام طول سال قادر است به خطوط کشتیرانی خدمات بندری و دریایی بدهد.
راستاد با بیان اینکه بندر چابهار در اوج تحریم ها روند مثبت بالای ۳۰ درصد در عملیات تخلیه و بارگیری را تجربه کرده است، گفت: بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌.
به گفته راستاد  با راه اندازی خط ترانزیت هندوستان به افغانستان از طریق چابهار ، این مسیر رسمیت خودش را پیدا کرد و قابلیت بندر چابهار اثبات شد.
۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۱۶
کد خبر : ۴۸,۲۹۷
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید