ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/  بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر چابهار با ایجاد زیرساخت ها، دسترسی های دریایی و تجهیزات جدید، قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، محمد راستاد در "نشست تخصصی بررسی موضوعات راهبردی توسعه بندر چابهار" گفت: در مسیر مهم تجارت جهانی که مهم ترین آن مسیر شرق به غرب است، بندر چابهار دارای کمترین فاصله و حداقل انحراف است که  یک مزیت راهبردی برای بندر چابهار به شمار می آید.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به توافقنامه دالان چابهار بین سه کشور هند، افغانستان و ایران، افزود: از جمله مزیت های بندر چابهار، محدوده بازار بسیار گسترده این بندر است که شامل کشور های ساحلی اقیانوس هند، کشورهای شرق آفریقا، برخی کشورهای جزیره العرب، از یک طرف و کشور افغانستان و آسیای میانه از سمت دیگر می شود.
وی خاطرنشان کرد: بندر چابهار اولین بندری است ‌که موفق شده ایم در قالب قرارداد BOT، اپراتور بین المللی برای آن جذب کنیم.
راستاد" ظرفیت جذب سرمایه گذاری خارجی" را از دیگر مزیت های بندر چابهار عنوان کرد و گفت: اپراتور بین المللی فعال در بندر چابهار متعهد به سرمایه گذاری در روبناها و خرید تجهیزات است.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اقدمات این سازمان برای توسعه بندر شهید بهشتی چابهار، تاکید کرد: با ایجاد زیر ساخت ها در فاز اول و بخشی از فاز دوم طرح توسعه بندر چابهار، این بندر از یک بندر فصلی به جهت نداشتن حوضچه آرامش در فصل مونسون، به بندر تبدیل شده است که در تمام طول سال قادر است به خطوط کشتیرانی خدمات بندری و دریایی بدهد.
راستاد با بیان اینکه بندر چابهار در اوج تحریم ها روند مثبت بالای ۳۰ درصد در عملیات تخلیه و بارگیری را تجربه کرده است، گفت: بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌.
به گفته راستاد،  با راه اندازی خط ترانزیت هندوستان به افغانستان از طریق چابهار، این مسیر رسمیت خودش را پیدا کرد و قابلیت بندر چابهار اثبات شد.
۲۲ مهر ۱۳۹۸ ۱۴:۴۹
کد خبر : ۴۸,۲۹۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید