هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر با تجهیز ناوگان حمل ونقل/ قابلیت های سرمایه گذاری زیادی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد/ ضرورت تمرکز بر روی توسعه حمل و نقل دریایی
عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: تجهیز ناوگان حمل و نقل ریلی و جاده ای می تواند باعث رشد سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر کشور شود.

سید حسین معروف ؛ عضو اتاق بازرگانی بوشهر به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اذعان داشت: پسکرانه بنادر قابلیت های زیادی برای سرمایه گذاری دارد از اینرو با تجهیز ناوگان حمل ونقل به خصوص ریلی و جاده ای می توان شاهد جذب سرمایه گذار در پسکرانه بنادر بود.

وی تاکید کرد: نیاز به سرمایه گذاری در تمامی حوزه ها، از جمله از بندری، دریایی و پسکرانه ای  احساس می شودف از اینرو در شرایط کنونی در حوزه خلیج فارس باید به زیرساخت های حمل و نقل دریایی توجه بیشتری شود.

عضو اتاق بازرگانی بوشهر اظهار داشت:  تاکنون شاهد توسعه بنادر جنوب کشور بوده ایم  حال  وقت آن رسیده که بر روی توسعه حمل و نقل دریایی تمرکز کنیم.

وی خاطرنشان کرد: شرکت های متعددی  توانایی سرمایه گذاری در حوزه بندری و دریایی در کشور را دارند،  اما  کلید اصلی جذب و تشویق این افراد و شرکت ها برای حضور و فعالیت، اعتماد سازی از سوی سازمان بنادر است.

معروف با بیان اینکه سیاست های تعرفه ای سازمان بنادر باید بر اساس شرایط و متناسب با خدمات ارائه شده در بندر تعیین شود، گفت: اگر افراد از حسن انجام خدمات بندری مطمئن باشند، رویکرد آنها نیز نسبت به فعالیت در بنادر مثبت خواهد بود.

۲۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۱۷
کد خبر : ۴۸,۳۱۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید