ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
پروژه جدید اروپایی برای توسعه سیستم های ناوبری هوشمند کشتی ها
یک کنسرسیوم متشکل از کشورهای سوئد، نروژ و آلمان برای توسعه سیستم های ناوبری که انتظار می رود ایمنی و کارایی حمل و نقل دریایی را افزایش دهد، ایجاد شده است.

به گزارش گروه بین الملل پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این پروژه 26 ماهه که قرار است در ماه دسامبر امسال آغاز شود ، بودجه خود را اخیراً از طریق آژانس GNSS اروپا (GSA) تامین کرده است. هدف این پروژه ایجاد یک راه حل در مورد موقعیت یابی برای برنامه های ناوبری هوشمند کشتی ها است.

این پروژه که با هدایت موسسات تحقیقاتی RISE سوئد انجام می شود، به دنبال خلق یک سیستم ناوبری است که موقعیت سایر کشتی ها را از طریق یادگیری ماشینی پیش بینی می کند. این امر می تواند خطر تصادف کشتی را کاهش دهد و ناوبری کارآمدتری را شناورها به همراه داشته باشد.

جان رون نیلسن ، مدیر تحقیقات و توسعه تجارت در موسسه RISE ، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که توانسته ایم زنجیره ارزش حمل و نقل دریایی را در این پروژه که از یادگیری ماشینی استفاده می کند، ارتقا دهیم.

یکی از اصلی ترین دلایل برخورد کشتی ها امروزه عدم آگاهی از موقعیت و مسیر حرکتی کشتی های دیگر است. با امکان پیش بینی موقعیت و مسیر حرکت کشتی های مجاور با دقت بسیار بالا توسط EGNSS و یادگیری ماشینی و تبادل این اطلاعات پیش بینی های پویا با کشتی های مجاور به کمک سیستم VDES ، می توان تصمیمات ایمن تری درمورد مسیر حرکت کشتی ها گرفت. علاوه بر کاهش خطر تصادف ، امکان مانور و حرکت موثر تر با مصرف انرژی کمتر برای کشتی ها فراهم می شود  که به کاهش اثرات زیست محیطی حمل و نقل کمک می کند.

علاوه بر موسسات تحقیقاتی RISE، شرکت تلکو از نروژ، ساب از سوئد، شرکت ANAVS آلمان و موسسه نقشه برداری سوئد در این پروژه همکاری می کنند.

۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰
کد خبر : ۴۸,۳۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید