طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بندر چابهار می‌تواند پاسخگوی ترخیص و‌ تامین تمام نیازهای کشور باشد/ کاهش زمان جابجایی کالاهای اساسی از هند به افغانستان به یک هفته پیام مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت "روز جهانی دریانورد" اولین محموله سیمان صادراتی جامبوبگ از بندر شهید کلانتری چابهار/ حمل مستقیم محموله صادراتی از کامیون به شناور/ تامین بار برگشتی شناورهای فلزی با صادرات از بندر شهید کلانتری تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی ورود چهارمین محموله گندم اهدایی ترانزیتی هندوستان به افغانستان به بندر شهید بهشتی چابهار تیم تخصصی بندر چابهار پیشتاز در حوزه دریایی بین المللی /مسئول کنترل و بازرسی کشتی های بندر چابهار عضو منتخب سازمان بین المللی دریانوردی بهره مندی از مزایای قوانین مناطق آزاد در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیفات و معافیتها
پروژه جدید اروپایی برای توسعه سیستم های ناوبری هوشمند کشتی ها
یک کنسرسیوم متشکل از کشورهای سوئد، نروژ و آلمان برای توسعه سیستم های ناوبری که انتظار می رود ایمنی و کارایی حمل و نقل دریایی را افزایش دهد، ایجاد شده است.

به گزارش گروه بین الملل پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، این پروژه 26 ماهه که قرار است در ماه دسامبر امسال آغاز شود ، بودجه خود را اخیراً از طریق آژانس GNSS اروپا (GSA) تامین کرده است. هدف این پروژه ایجاد یک راه حل در مورد موقعیت یابی برای برنامه های ناوبری هوشمند کشتی ها است.

این پروژه که با هدایت موسسات تحقیقاتی RISE سوئد انجام می شود، به دنبال خلق یک سیستم ناوبری است که موقعیت سایر کشتی ها را از طریق یادگیری ماشینی پیش بینی می کند. این امر می تواند خطر تصادف کشتی را کاهش دهد و ناوبری کارآمدتری را شناورها به همراه داشته باشد.

جان رون نیلسن ، مدیر تحقیقات و توسعه تجارت در موسسه RISE ، اظهار داشت: بسیار خرسندیم که توانسته ایم زنجیره ارزش حمل و نقل دریایی را در این پروژه که از یادگیری ماشینی استفاده می کند، ارتقا دهیم.

یکی از اصلی ترین دلایل برخورد کشتی ها امروزه عدم آگاهی از موقعیت و مسیر حرکتی کشتی های دیگر است. با امکان پیش بینی موقعیت و مسیر حرکت کشتی های مجاور با دقت بسیار بالا توسط EGNSS و یادگیری ماشینی و تبادل این اطلاعات پیش بینی های پویا با کشتی های مجاور به کمک سیستم VDES ، می توان تصمیمات ایمن تری درمورد مسیر حرکت کشتی ها گرفت. علاوه بر کاهش خطر تصادف ، امکان مانور و حرکت موثر تر با مصرف انرژی کمتر برای کشتی ها فراهم می شود  که به کاهش اثرات زیست محیطی حمل و نقل کمک می کند.

علاوه بر موسسات تحقیقاتی RISE، شرکت تلکو از نروژ، ساب از سوئد، شرکت ANAVS آلمان و موسسه نقشه برداری سوئد در این پروژه همکاری می کنند.

۲۸ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۵۰
کد خبر : ۴۸,۳۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید