هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
ایجاد اسکله جدید نفتی در چابهار/ پیشانی توسعه سواحل مکران؛ توسعه بندر چابهار است/ تجهیزات مدرن در بندر چابهار نصب شده است/ اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع بندر چابهار لحاظ شده است
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در دو سال اخیر پروژه های متعددی برای توسعه بندر چابهار تعریف شده است و این روند ادامه خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اللهیار در بازدید از بندر چابهار، با اشاره به اسکله نفتی چابهار اظهارداشت: اسکله موجود نفتی، نیاز صادراتی چابهار را رفع می کند اما ساخت اسکله نفتی جدید ضرورت دارد.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با تأکید بر وجود تجهیزات مدرن در بندر چابهار عنوان کرد: در یکی دو سال گذشته تجهیزات خوبی وارد بندر چابهار شده است که از جمله آن می توان به مکنده های غلات، جرثقیل های موبایل ساحلی از 80 تا ۱۴۰ تن اشاره کرد که کمک زیادی به فعالیت های تخلیه و بارگیری این بندر داشته است.
وی با اشاره به طرح جامع بندر چابهار گفت: در طرح جامع بندر چابهار راه آهن از موضوعات اصلی است که به آن پرداخته شده و این طرح با نگاه توسعه ریل پایه برای چابهار نوشته شده است که بر این اساس حدود 30 درصد حجم ترافیک بندر را روی ریل پیش بینی شده است.
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی خاطرنشان کرد: هر بندری که در کشور توسعه پیدا می کند در درجه اول منافعش برای مردم منطقه است.
وی با بیان اینکه پیشانی توسعه سواحل مکران توسعه بندر چابهار است، گفت: در دو سال اخیر پروژه های تعریف شده نیز در جهت رشد و توسعه بندر چابهار بوده است.
ورود حجم زیادی از کالاهای اساسی به بندر چابهار
بهروز آقایی؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز در این جلسه با بیان اینکه از سال گذشته دو هدف کلی را برای توسعه بندر چابهار پیگیری می کنیم، اظهار داشت: یک موضوع؛ کالاهای اساسی بوده است که امسال به ثمر نشست و حجم زیادی از کالاهای اساسی به بندر چابهار ورود کرده است.
وی افزود: دومین هدف؛  قرار دادن بندر چابهار در مسیر خطوط کشتیرانی است که این مهم نیز در آینده نزدیک اجرایی می شود اگرچه اکنون نیز خطوط لاینر به صورت مستقیم بین بنادر دنیا و این بندر در حال تردد است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به افزایش تخلیه و بارگیری در بندر چابهار اعلام کرد: تا امروز بیش از 50 درصد افزایش تخلیه و بارگیری نسبت به مدت مشابه سال گذشته را شاهد هستیم.
آقایی خاطرنشان کرد: صادرات از بندر چابهار در حال افزایش است و در روزهای آتی شاهد رشد بیش از پیش در حوزه مواد معدنی خواهیم بود.
۴ آبان ۱۳۹۸ ۰۹:۵۷
کد خبر : ۴۸,۴۰۲
کلیدواژه ها: اسکله جدید نفتی چابهار 

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید