هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
اعتمادسازی برای حضور بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار/ تسهیل ترانزیت محصولات کشاورزی از بندر چابهار
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: اعتمادسازی برای حضور بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار، تسهیل ترانزیت محصولات کشاورزی و ترغیب برای ایجاد و پایداری خط کشتیرانی هند و افغانستان از جمله اولویت های بندر چابهار است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، بهروز آقایی در جلسه بررسی موانع، مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه ای بندر چابهار با اشاره به جایگاه بندر چابهار در عرصه تعاملات منطقه ای و بین المللی اظهار داشت: سرمایه گذاری عظیم در بنادر سطح منطقه به عنوان بنادر رقیب و مکمل چابهار در زمینه ترانزیت و ترانشیپ در حال انجام است که ضروری است در تدوین استراتژی های آینده بندر چابهار به آنها توجه شود.

وی با اشاره به نگرش هند در مواجهه با بندر چابهار عنوان کرد: افزایش تجارت هند با کشورهای CIS از جمله روسیه، اوکراین و سایر کشورهای آسیای میانه به 30 میلیارد دلار در سال 2020 و همچنین سیطره بر بازار افغانستان از جمله استراتژی های هند در استفاده از بندر چابهار است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه می بایست استراتژی جدید در بندر چابهار تببین شود، گفت: ایجاد رقبای خارجی جدید در بندر چابهار از جمله مواردی است که می تواند راهگشای این مهم باشد تا بازاریابی های بین المللی جهت ایجاد ترافیک بار و کالا توسط آنها صورت پذیرد.

آقایی در خصوص ضرورت های موجود در بندر چابهار برای توسعه تجارت افغانستان، بیان کرد: صادرات تره بار و خشکبار، مواد معدنی، نفت و گاز از جمله ظرفیت های چابهار برای توسعه تجارت تجار کشور افغانستان است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: استراتژی ما در قبال افغانستان باید بر مبنای اعتمادسازی بخش خصوصی باشد.

وی اعتمادسازی برای حضور بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار، تسهیل ترانزیت محصولات کشاورزی، تسهیل تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای و ترغیب برای ایجاد و پایداری خط کشتیرانی هند و افغانستان را از جمله اولویت های استراتژی مد نظر در قبال این کشورها عنوان کرد.

 

۵ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۱۸
کد خبر : ۴۸,۴۱۱

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید