پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت دهه فجر پهلوگیری اولین کشتی 60 هزار تنی گندم وارداتی در بندر شهید بهشتی چابهار/ورود همزمان ۲ کشتی ۶۰ و ۶۶ هزار تنی کالای اساسی به بندر چابهار تمدید مجوز تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش سهم تجارت بنادر/ بندر چابهار پشتیبان و سوپاپ اطمینان بنادر کشور مسئولان روابط عمومی بنادر باید در تمامی تصمیم سازی های راهبردی حضور داشته باشند/ ظرفیت بی نظیر بندر چابهار برای توسعه کشور/ ضرورت تجهیز روابط عمومی به ابزار و تجهیزات نوین/ توسعه گردشگری دریایی نیازمند تبلیغات وسیع و هوشمندانه تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس اولویت ارتقای توان عملیاتی و نقش لجستیکی بندر چابهار آینده بندر چابهار در نگاه رئیس جمهور/نقش کلیدی بندر چابهار در حمل و نقل کشورهای منطقه ضرورت همکاری ایران و هند برای تهیه تجهیزات ساخت بنادر و شبکه ریلی چابهار/ زیرساخت های لازم برای تحقق شبکه ریلی در بندر چابهار وجود دارد بهینه سازی و افزایش ظرفیت خط انتقال برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی
استراتژی ما در قبال تعاملات منطقه ای باید بر مبنای اعتمادسازی بخش خصوصی باشد
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به وجود تقارب فرهنگی با کشورهای منطقه مطرح کرد: گرایش های قومیتی باعث شده تا تعاملات تجاری در بندر چابهار بر این مبنا افزایش یابد و استراتژی ما در قبال کشورهای همسایه باید بر مبنای اعتمادسازی بخش خصوصی باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان؛ بهروز آقایی مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی موانع، مشکلات و ارائه راهکارهای توسعه ای بندر چابهار با اشاره به جایگاه بندر چابهار در عرصه تعاملات منطقه ای و بین المللی اظهار داشت: سرمایه گذاری عظیم در بنادر سطح منطقه به عنوان بنادر رقیب و مکمل چابهار در زمینه ترانزیت و ترانشیپ در حال انجام است که ضروری است در تدوین استراتژی های آینده بندر چابهار به آنها توجه شود.
وی با اشاره به نگرش هند در مواجهه با بندر چابهار عنوان کرد: افزایش تجارت هند با کشورهای CIS از جمله روسیه، اوکراین و سایر کشورهای آسیای میانه به 30 میلیارد دلار در سال 2020 و همچنین سیطره بر بازار افغانستان از جمله استراتژی های هند در قبال استفاده از بندر چابهار است.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه می بایست استراتژی جدید در بندر چابهار تببین شود، گفت: ایجاد رقبای خارجی جدید در بندر چابهار از جمله مواردی است که می تواند راهگشای این مهم باشد تا بازاریابی های بین المللی جهت ایجاد ترافیک بار و کالا توسط آنها صورت پذیرد.
آقایی در خصوص ضرورت های موجود در بندر چابهار برای توسعه تجارت افغانستان، بیان کرد: صادرات تره بار و خشکبار، مواد معدنی، نفت و گاز از جمله ظرفیت های چابهار برای توسعه تجارت تجار کشور افغانستان است.
وی با اشاره به وجود قرابت های فرهنگی و زبانی کشورهای هم مرز این استان مطرح کرد: گرایش های قومیتی باعث شده تا تعاملات تجاری بر این مبنا افزایش یابد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: استراتژی ما در قبال افغانستان باید بر مبنای اعتمادسازی بخش خصوصی باشد چرا که از طریق دولت ها به موفقیت نائل نمی شویم و این بخش خصوصی است که می تواند نقش آفرینی کند.
آقایی اعتمادسازی برای حضور بخش خصوصی افغانستان در بندر چابهار، تسهیل ترانزیت محصولات کشاورزی، تسهیل تردد ناوگان حمل و نقل جاده ای و ترغیب برای ایجاد و پایداری خط کشتیرانی هند و افغانستان را از جمله اولویت های استراتژی مد نظر در قبال این کشورها عنوان کرد.
آقایی خاطرنشان کرد: علی رغم عدم وجود ریل در پسکرانه این بندر اقیانوسی همچنان این بندر، در رقابت با سایر بنادر بین المللی منطقه مطرح می شود که می بایست این استراتژی حفظ و تقویت گردد.
انتهای پیام/
۶ آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۲۱
کد خبر : ۴۸,۴۱۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید