ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار ایجاد مناطق آزاد به منظور حمایت و پشتیبانی از فعالیت های بنادر است/ ضرورت ایجاد مسیرهای ریلی به منظور دسترسی هرچه بهتر به بندر چابهار توسعه بندر چابهار، پیشانی توسعه سواحل مکران/اتصال بندر چابهار به خطوط ریلی در طرح جامع لحاظ شده است اولویت ایجاد مزیت و جاذبه اقتصادی با رویکرد زنجیره حمل و نقل در بندر چابهار / پروژه های زیربنایی در بندر شهید بهشتی به سرعت تکمیل شود/ تعمیرات اساسی و استانداردسازی انبارها به سرعت و قدرت آغاز عملیات اجرایی بلندترین برج کنترل ترافیک دریایی بنادر در بندر چابهار/ بهره بر داری از ایستگاه جزر و مد سنجی و هواشناسی بندر شهید بهشتی/ استقرار تجهیزات ناوبری و الکترونیکی در برج کنترل ترافیک دریایی بندر چابهار ضرورت تعامل بیشتر هند برای عبور از چالش های همکاری در بندر چابهار ارسال سومین محموله ترانزیتی کشور افغانستان/ محصولات استان کرمان از طریق بندر چابهار صادر شد بندر چابهار؛ قابلیت پذیرش کشتی های سایز بزرگ را دارد/ بندر چابهار با برخورداری از تجهیزات مدرن و پیشرفته، پاسخگوی خطوط لاینری است‌ اشتغال 1050 نفر در شرکت های سرمایه گذاری و عمرانی بندر چابهار هیچ نیرویی در حوزه بهداشت و درمان بندر چابهار جذب نشده است
پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار
معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از ورود 340 هزار تن کالای اساسی از اول مهرماه امسال در بندر چابهار خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، حسین شهدادی گفت: از ابتدای مهرماه امسال 6 کشتی حامل کالای اساسی شامل جو و ذرت دامی، شکر خام و برنج در مجموع با ظرفیت 340 هزار تن در بندر چابهار پهلو گرفته و تاکنون 210 هزار تن آن تخلیه شده و فرایند تخلیه کشتی ذرت نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای تخلیه شده از بندر در یک ماه گذشته ادامه داد: روند خروج کالا به صورت میانگین روزانه 2 هزار و 500 تن از بندر چابهار در جریان است، چراکه اولویت اصلی این اداره کل جلوگیری از رسوب کالا در بنادر به منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های بندری و تسریع جریان کالاهای وارداتی است.

به گفته معاون بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، فاکتورهای تاثیرگذار در جریان رسوب و افزایش ماندگاری کالا در بنادر کشور، تغییر سریع قوانین، تعدد و کثرت مراجع صدور بخشنامه ها و گاهی تفاسیر متفاوت از بخشنامه ها به صورت ناخواسته است.

شهدادی با اشاره به ماده 24 قانون امور گمرکی مصوب مجلس شورای اسلامی و مواد 50 و 54 آیین نامه اجرایی قانون مذکور اظهار کرد: کلیه کالاهای تخلیه شده در بنادر تحت رویه گمرکی خارج و در صورت اتمام مدت مجاز توقف و متروکه شدن کالا، موضوع به صورت هفتگی به گمرک اعلام می شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بندر چابهار از قبیل تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری و زیرساخت‌های مناسب بندری افزود: تخلیه و حمل یکسره کالا از عوامل مهم افزایش ضریب بهره وری بنادر محسوب می شود که تسهیل و تسریع فرآیند های قانونی خروج کالا، تشویق و تامین ناوگان حمل زمینی جهت انتقال کالا از بندر چابهار از شرایط تحقق این امر است.

۱۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۷:۵۰
کد خبر : ۴۸,۴۵۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید