ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی باید به میدان بیایند و تخفیف‌هایی را اعمال کنند تا هزینه‌های حمل و نقل به بندر چابهار برای کالاهای صادراتی و وارداتی کمتر شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمدعلی حسن‌زاده محمدی درباره روند تجارت در بندر چابهار، اظهار کرد: در مورد هزینه‌های انبارداری و تخلیه و بارگیری بندر چابهار می‌توان گفت که به واسطه مشوق‌های تعرفه‌ای که برای آن در نظر گرفته شده، این هزینه‌ها به مراتب کمتر از دیگر بنادر جنوبی است و برای صادرکنندگان و واردکنندگان نیز این امکان را قائل شدیم که با انعقاد قراردادی با سازمان بنادر می‌توانند از تعرفه‌های ترجیحی برخوردار شوند.

وی با اشاره به اینکه تعرفه‌های ترجیحی و تخفیف‌های در نظر گرفته شده برای صادر کنندگان و واردکنندگان که از بندر چابهار تجارتشان را انجام می‌دهند و بر اساس حجم کالایی است که جابه‌جا می‌کنند، افزود: این امکان برای شرکت‌های کشتیرانی و شرکت‌هایی که صاحب کالا هستند، وجود دارد و می‌توانیم برای آنها این تسهیلات را قائل شویم، همچنین تخفیف‌هایی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و بر اساس میزان بار و حمل و نقلی که می‌خواهند انجام دهند، می‌توانند با طرف‌هایی که مذاکره می‌کنند، آن را مد نظر قرار دهند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه اگر تجار کالاهایشان را برای صادرات یا واردات به بندر چابهار بیاورند، هزینه‌های انبارداری و تخلیه و بارگیری کمتری پرداخت خواهند کرد، ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که صرف تعرفه‌های ترجیحی و تخفیف‌های ما تعیین کننده نیست به خاطر اینکه یک حمل دریایی به بندر چابهار تقریبا گران‌تر از دیگر بنادر است به دلیل اینکه این بندر یک سر بار است و عمدتا بار ورودی دارد اما بار خروجی ندارد. اما بنادری مانند بندر شهید رجایی دو سر بار است و از این جهت کرایه حمل در این بندر می‌تواند ارزان‌تر باشد.

حسن‌زاده گفت: نکته دیگر این است که زیر ساخت‌ها به گونه‌ای است که هزینه‌های حمل و نقل جاده‌ای از بندر چابهار به داخل کشور و دیگر شهرها گران‌تر بوده و آن‌ هم به خاطر مسئله یک سربار بودن است و کامیون‌ها باید خالی بروند و پر برگردند، بنابراین ما تخفیف‌های خودمان را اعمال کرده‌ایم تا هزینه‌ها را برایشان منطقی تر کنیم.

وی تاکید کرد: سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی باید به میدان بیایند و تخفیف‌هایی را اعمال کنند تا هزینه‌های حمل و نقل به بندر چابهار برای کالاهای صادراتی و وارداتی کمتر شود و بتواند جذابیت‌های بلند مدتی را برای تجار به ویژه کالاهای صادراتی ایجاد کند، در این صورت این بندر طی بازه زمانی تقریبا دو ساله به یک بندر دو سربار تبدیل خواهد شد و حتی با برداشته شدن تخفیف‌ها و تسهیلات ویژه، مانند دیگر بنادر شاهد ورود و خروج کشتی و کالاهای تجاری در بندر چابهار خواهیم بود.

۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۴۱
ایسنا |
کد خبر : ۴۸,۴۵۷

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید