طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار بندر چابهار می‌تواند پاسخگوی ترخیص و‌ تامین تمام نیازهای کشور باشد/ کاهش زمان جابجایی کالاهای اساسی از هند به افغانستان به یک هفته پیام مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به مناسبت "روز جهانی دریانورد" اولین محموله سیمان صادراتی جامبوبگ از بندر شهید کلانتری چابهار/ حمل مستقیم محموله صادراتی از کامیون به شناور/ تامین بار برگشتی شناورهای فلزی با صادرات از بندر شهید کلانتری تصویب کاهش ۲۵ درصدی سود بازرگانی کالاهای وارده از طریق بندر شهید بهشتی ورود چهارمین محموله گندم اهدایی ترانزیتی هندوستان به افغانستان به بندر شهید بهشتی چابهار تیم تخصصی بندر چابهار پیشتاز در حوزه دریایی بین المللی /مسئول کنترل و بازرسی کشتی های بندر چابهار عضو منتخب سازمان بین المللی دریانوردی بهره مندی از مزایای قوانین مناطق آزاد در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور/ هم افزایی بندر و منطقه آزاد چابهار برای بهره گیری صاحبان کالا و فعالین اقتصادی از تخفیفات و معافیتها
تسهیلات سازمان جهانی دریانوردی به کشتی‌های فاقد سوخت کم سولفور/ استفاده از سوخت 3.5 درصد برای کشتی ها
سازمان جهانی دریانوردی برای کشتی‌هایی که با اجرای قانون ۲۰۲۰ نتوانند سوخت کم سولفور را از یک بندر تأمین کنند، تسهیلاتی در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درصورتیکه از اول ژانویه ۲۰۲۰ یک کشتی نتواند سوخت کم سولفور مورد نیاز خود را تهیه کند، با پُرکردن فرمی به نام FONAR می‌تواند از سوخت 3.5 درصدی استفاده کند.

بر اساس این گزارش در چنین شرایطی کشتی‌ها باید ضمن پُرکردن فرم FONAR آن را به امضای مسئولان بندری برسانند تا در بندر دیگر با مشکل مواجه نشوند.

در این گزارش آمده است این کار به معنی آن نیست که کشتی‌ها فرم FONAR را بهانه قرار داده و در تمامی موارد و بنادر از این نوع سوخت استفاده کنند، این کار صرفاً در بنادری اتفاق می‌افتد که به هیچ عنوان  سوخت کم سولفور ندارند.

از سوی دیگر مؤسسه بیم کودر این ارتباط اعلام کرده کشتی‌هایی که از سوخت با سولفور بالا استفاده کنند، اما فاقد FONAR باشند، مشمول جریمه خواهند شد.

مدیر شرکت بیم کو افزود: کشتی‌ها نمی‌توانند از فرم FONAR به صورت مکرر استفاده کنند، زیرا این یک سوء استفاده به حساب آمده و مورد قبول کارشناسان IMO نخواهد بود.

وی گفت: فرم FONAR نمی‌تواند عاملی باشد برای اینکه بندری نسبت به تأمین سوخت کم سولفور اقدام نکند بلکه فرم FONAR  به عنوان آخرین گزینۀ IMO برای ادامۀ مسیر کشتی تا مقصد بعدی اعتبار دارد و این به معنی تسهیل در تردد کشتی است.

۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵
مانا |
کد خبر : ۴۸,۴۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید