ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
تسهیلات سازمان جهانی دریانوردی به کشتی‌های فاقد سوخت کم سولفور/ استفاده از سوخت 3.5 درصد برای کشتی ها
سازمان جهانی دریانوردی برای کشتی‌هایی که با اجرای قانون ۲۰۲۰ نتوانند سوخت کم سولفور را از یک بندر تأمین کنند، تسهیلاتی در نظر گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، درصورتیکه از اول ژانویه ۲۰۲۰ یک کشتی نتواند سوخت کم سولفور مورد نیاز خود را تهیه کند، با پُرکردن فرمی به نام FONAR می‌تواند از سوخت 3.5 درصدی استفاده کند.

بر اساس این گزارش در چنین شرایطی کشتی‌ها باید ضمن پُرکردن فرم FONAR آن را به امضای مسئولان بندری برسانند تا در بندر دیگر با مشکل مواجه نشوند.

در این گزارش آمده است این کار به معنی آن نیست که کشتی‌ها فرم FONAR را بهانه قرار داده و در تمامی موارد و بنادر از این نوع سوخت استفاده کنند، این کار صرفاً در بنادری اتفاق می‌افتد که به هیچ عنوان  سوخت کم سولفور ندارند.

از سوی دیگر مؤسسه بیم کودر این ارتباط اعلام کرده کشتی‌هایی که از سوخت با سولفور بالا استفاده کنند، اما فاقد FONAR باشند، مشمول جریمه خواهند شد.

مدیر شرکت بیم کو افزود: کشتی‌ها نمی‌توانند از فرم FONAR به صورت مکرر استفاده کنند، زیرا این یک سوء استفاده به حساب آمده و مورد قبول کارشناسان IMO نخواهد بود.

وی گفت: فرم FONAR نمی‌تواند عاملی باشد برای اینکه بندری نسبت به تأمین سوخت کم سولفور اقدام نکند بلکه فرم FONAR  به عنوان آخرین گزینۀ IMO برای ادامۀ مسیر کشتی تا مقصد بعدی اعتبار دارد و این به معنی تسهیل در تردد کشتی است.

۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۵۵
مانا |
کد خبر : ۴۸,۴۵۸

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید