ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
تجهیزات بلا استفاده برخی از بنادر را می توان در دیگر بنادر کشور استفاده کرد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و طبقه بندی بنادر تجاری کشور به زیرساخت های حیاتی و حساس از منظر سازمان پدافند غیرعامل، گفت: برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در راستای پیاده سازی نظام پدافند غیرعامل، از دید ملی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ بنابر این ضرورت دارد ساختار پدافند غیرعامل و واحدهای پشتیبانی، به این وظیفه مهم توجه ویژه داشته باشند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست مدیران این سازمان، با تاکید بر ضرورت نیاز به مکانیزم پایش و کنترل در اجرای برنامه ها و تحقق اهداف در سازمان بنادر و دریانوردی، خاطرنشان کرد: پایش دقیق رویکردی است که امکان ارزیابی بازخوردها و خروجی ها را فراهم می کند ؛ چنان که هم اکنون سامانه "سما" برای رصد برنامه ها و اهداف مورد توجه مدیران سازمان قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر ضرورت تسهیل، تسریع و ساده سازی فرآیندهای صدور مجوز و گواهی نامه ها در سازمان بنادر، گفت: منظور از تسهیل، تسریع و ساده سازی فرایند ها، مقررات زدایی نیست، بلکه تعریف فرایندهایی است که اصل اجرا زمان برتر نباشد.
راستاد، استقرار مدیریت دارایی های فیزیکی برای نگهداری زیربناها ، تاسیسات و تجهیزات در سازمان بنادر را مبحث بسیار مهمی برشمرد و تصریحکرد:  در مقوله نگهداری تجهیزات و تاسیسات ضعف داریم ؛ در صورتی که سلسله مراتبی که در قالب چرخه مدیریت دارایی های فیزیکی مشخص شده باید در سازمان، نهادینه و اجرایی شود. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ممکن است بعضا اقدمات زیربنایی این سازمان به جهت گنجانده نشدن در امور جاری، کم اهمیت جلوه کند ، تاکید کرد: برای پیاده سازی و اجرای پروژهای زیر بنایی کلان سازمان مثل تدوین قانون جدید دریایی برای به روز رسانی این قانون با قدمت 50 سال، باید همه مدیران همکاری لازم را داشته باشند.
راستاد در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله زمان بندی پروژه ها اعم از پروژه های سرمایه گذاری یا اجرایی، گفت: ساختار سازمان بنادر ، مکانیزم تامین مالی و انسجام پروژه ها در این سازمان ایجاب می کند که به تعهداتی که به پیمانکاران و سرمایه گذاران، چه از لحاظ کیفیت و چه از نظر زمان بندی داریم، متعهد باشیم و این قابل اغماض نیست.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات در برخی بنادر و تحت الشعاع قرار گرفتن عملیات بندری و دریایی در این بنادر، اظهار داشت: با همکاری معاونت بندری و اقتصادی لازم است تجهیزاتی را که در بندری بلا استفاده است و در بندر دیگری به آن نیاز داریم، شناسایی شود و با مدیریت درست ،  تجهیزات کم یا بلا استفاده به مشارکت گذاشته شود.
 
۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۴۱
کد خبر : ۴۸,۴۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید