هیچ دستگاهی از بندر چابهار خارج نمی شود/ عزم جزم دروازه ملل برای ارائه خدمات مطلوب به صاحبان کالا سومین کشتی ترانزیتی افغانستان از طریق بندر چابهار عازم هند شد / بندر شهید بهشتی چابهار؛ زمینه ساز تقویت ظرفیت های توافق نامه سه جانبه ایران، هند و افغانستان ایجاد ظرفیت ۸۰ میلیارد دلاری ترانزیت با راه‌اندازی راه‌آهن چابهار-زاهدان/راه آهن چابهار – زاهدان؛ شاهراه اقتصادی کشورهای منطقه خواهد بود بخش معدنی پتانسیل استفاده نشده استان است/بندر چابهار می تواند هاب توزیع مواد معدنی لحاظ شود و به زودی سومین قطب تجاری کشور در منطقه جنوب و سکوی پرتاب و تحول عظیم استان سیستان و بلوچستان خواهد شد پیشنهادات بندر چابهار در نشست تخصصی با سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت/افزایش نرم تخلیه و بارگیری به ۴ و نیم تا ۵ میلیون تن تا پایان سال ۹۹ برگزاری اولین مانور امداد و نجات و اطفاء حریق مایعات قابل اشتعال در حین سوختگیری تجهیزات بندری طرح توسعه بندر چابهار فراتر از برنامه زمان ‌بندی در حال اجراست برگزاری تمرین (Drill) مقابله با آلودگی نفتی با محوریت استفاده از مواد دیسپرسنت در بندر چابهار توسعه زیرساخت های مخابراتی و ارتباطات دریایی نوار ساحلی جنوب شرق کشور در قالب پروژه های مخابرات دریایی سواحل مکران نصب آینه های محدب سقفی در ورودی و خروجی درب های بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری چابهار
تجهیزات بلا استفاده برخی از بنادر را می توان در دیگر بنادر کشور استفاده کرد
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل و طبقه بندی بنادر تجاری کشور به زیرساخت های حیاتی و حساس از منظر سازمان پدافند غیرعامل، گفت: برنامه های سازمان بنادر و دریانوردی در راستای پیاده سازی نظام پدافند غیرعامل، از دید ملی اهمیت بسیار بالایی دارد؛ بنابر این ضرورت دارد ساختار پدافند غیرعامل و واحدهای پشتیبانی، به این وظیفه مهم توجه ویژه داشته باشند.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد در نشست مدیران این سازمان، با تاکید بر ضرورت نیاز به مکانیزم پایش و کنترل در اجرای برنامه ها و تحقق اهداف در سازمان بنادر و دریانوردی، خاطرنشان کرد: پایش دقیق رویکردی است که امکان ارزیابی بازخوردها و خروجی ها را فراهم می کند ؛ چنان که هم اکنون سامانه "سما" برای رصد برنامه ها و اهداف مورد توجه مدیران سازمان قرار گرفته است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره بر ضرورت تسهیل، تسریع و ساده سازی فرآیندهای صدور مجوز و گواهی نامه ها در سازمان بنادر، گفت: منظور از تسهیل، تسریع و ساده سازی فرایند ها، مقررات زدایی نیست، بلکه تعریف فرایندهایی است که اصل اجرا زمان برتر نباشد.
راستاد، استقرار مدیریت دارایی های فیزیکی برای نگهداری زیربناها ، تاسیسات و تجهیزات در سازمان بنادر را مبحث بسیار مهمی برشمرد و تصریحکرد:  در مقوله نگهداری تجهیزات و تاسیسات ضعف داریم ؛ در صورتی که سلسله مراتبی که در قالب چرخه مدیریت دارایی های فیزیکی مشخص شده باید در سازمان، نهادینه و اجرایی شود. 
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه ممکن است بعضا اقدمات زیربنایی این سازمان به جهت گنجانده نشدن در امور جاری، کم اهمیت جلوه کند ، تاکید کرد: برای پیاده سازی و اجرای پروژهای زیر بنایی کلان سازمان مثل تدوین قانون جدید دریایی برای به روز رسانی این قانون با قدمت 50 سال، باید همه مدیران همکاری لازم را داشته باشند.
راستاد در ادامه با اشاره به اهمیت مقوله زمان بندی پروژه ها اعم از پروژه های سرمایه گذاری یا اجرایی، گفت: ساختار سازمان بنادر ، مکانیزم تامین مالی و انسجام پروژه ها در این سازمان ایجاب می کند که به تعهداتی که به پیمانکاران و سرمایه گذاران، چه از لحاظ کیفیت و چه از نظر زمان بندی داریم، متعهد باشیم و این قابل اغماض نیست.
وی با اشاره به کمبود تجهیزات در برخی بنادر و تحت الشعاع قرار گرفتن عملیات بندری و دریایی در این بنادر، اظهار داشت: با همکاری معاونت بندری و اقتصادی لازم است تجهیزاتی را که در بندری بلا استفاده است و در بندر دیگری به آن نیاز داریم، شناسایی شود و با مدیریت درست ،  تجهیزات کم یا بلا استفاده به مشارکت گذاشته شود.
 
۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۴۱
کد خبر : ۴۸,۴۶۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید