ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
ضرورت تمرکز سازمان بنادر بر جذب سرمایه گذاران داخلی/ سرمایه گذاران برای حضور در بنادر و پسکرانه آن به مشوق های سرمایه گذاری نیاز دارند
کارشناس اقتصادی گفت: سرمایه گذاران داخلی برای آنکه در تجهیزات بندری و پسکرانه بنادر سرمایه گذاری کنند، نیازمند مشوق های مالی هستند.

محمد آشینه درباره سرمایه گذاری در بنادر و راهکارهای جذب سرمایه های داخلی به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: در شرایط تحریم جذب سرمایه گذاران خارجی در بنادر کشور دشواری های متعددی دارد بدین جهت برای توسعه زیرساخت ها و نیازهای بندری، جذب سرمایه گذاران داخلی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه تنها بندری که با شرایط سهل می تواند سرمایه گذاران خارجی را جذب کند، بندر چهار است، تصریح کرد: از آنجا که سایر بنادر کشور چنین مزیتی را ندارند توصیه می کنم که مشوق های مناسبی به خصوص در بخش  مالی برای سرمایه گذاران داخلی داده شود، در این میان ارایه تخفیف های مناسب و معافیت از مالیات دیگر مشوق های است که می توان برای آن برنامه ریزی کرد.

این کارشناس اقتصادی در پاسخ به این سوال که آیا شرکت های سرمایه گذاری قوی در حوزه بندری و دریایی وجود دارد، گفت: شرکت های بزرگ با سرمایه های مناسب برای فعالیت در حورزه های بندری و دریایی وجود دارد اما مشوق های لازم برای جذب این سرمایه گذاران موجود نیست، بدین جهت رسالت سازمان بنادر هموار کردن مسیر برای ورود این شرکت ها است.

وی درباره اینکه سرمایه گذاری ها باید چه سمت و سوی داشته باشد، افزود: تا زمانی که توسعه زیر ساخت ها به نحو مطلوبی در بنادر کشور صورت نگرفته باشد، قطعا جذابیتی برای سرمایه گذاران  خارجی و داخلی نخواهد داشت، بنابراین توسعه زیرساخت های بندری در بنادر با پتانسیل بالا نظیر بندر چابهار باید در اولویت سرمایه گذاری قرار بگیرد تا جذابیت لازم را برای جذب کشتی ها برای پهلوگیری ایجاد شود.

۱۳ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۴۰
کد خبر : ۴۸,۴۷۰

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید