ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
سازمان بنادر به سرمایه گذاران داخلی برای حفظ سرمایه هایشان اطمینان دهد
کارشناس اقتصادی گفت: در کشور شرکت های قدرتمند و پرتوان برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردی می تواند از پتانسیل این مجموعه ها برای توسعه و بهبود عملکرد بنادر استفاده کند.

عبدالرسول ابراهیمی درباره اینکه وضعیت سرمایه گذاری در بنادر را چگونه باید دنبال کرد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: در کشور شرکت های قدرتمند و پرتوان برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی می تواند از پتانسیل این مجموعه ها برای توسعه و بهبود عملکرد بنادر استفاده کند، البته شرکت های داخلی متعددی در بنادر کشور فعال هستند اما تعداد فعلی برای اهداف توسعه ای که وجود دارد، کم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاران داخلی  برای حضور در بنادر نگرانی های دارند که این امر با همت سازمان بنادر و دریانوردی قابل رفع است، تصریح کرد: اگر به سرمایه گذاران اطمینان داده شود که سرمایه هایشان حفظ خواهد شد در سرمایه گذاری تعلل نخواهند کرد.

ابراهیمی درباره اینکه سرمایه گذاری در کدام حوزه بندری و دریایی اولویت دارد، اظهارداشت: اولین نکته ای که بایستی انجام شود واگذاری امور بندری و دریایی به بخش خصوصی است، در این میان سازمان بنادر و د ریانوردی بهتر می تواند نقش نظارتی خود را ایفا کند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر باید در اولویت قرار گیرد، چرا که با توسعه این بخش می توان به توسعه سایر بخش های بندری و دریایی دست یافت.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: سرمایه گذاران داخلی برای حضور در بنادر به مشوق های مطلوب نیاز  دارند، مشوق های که بتواند سرمایه گذاران را ترغیب برای حضور و سرمایه گذاری کند.

۲۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰
کد خبر : ۴۸,۵۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید