مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
سازمان بنادر به سرمایه گذاران داخلی برای حفظ سرمایه هایشان اطمینان دهد
کارشناس اقتصادی گفت: در کشور شرکت های قدرتمند و پرتوان برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد بدین جهت سازمان بنادر و دریانوردی می تواند از پتانسیل این مجموعه ها برای توسعه و بهبود عملکرد بنادر استفاده کند.

عبدالرسول ابراهیمی درباره اینکه وضعیت سرمایه گذاری در بنادر را چگونه باید دنبال کرد به پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اظهارداشت: در کشور شرکت های قدرتمند و پرتوان برای سرمایه گذاری در بنادر وجود دارد از اینرو سازمان بنادر و دریانوردی می تواند از پتانسیل این مجموعه ها برای توسعه و بهبود عملکرد بنادر استفاده کند، البته شرکت های داخلی متعددی در بنادر کشور فعال هستند اما تعداد فعلی برای اهداف توسعه ای که وجود دارد، کم است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه گذاران داخلی  برای حضور در بنادر نگرانی های دارند که این امر با همت سازمان بنادر و دریانوردی قابل رفع است، تصریح کرد: اگر به سرمایه گذاران اطمینان داده شود که سرمایه هایشان حفظ خواهد شد در سرمایه گذاری تعلل نخواهند کرد.

ابراهیمی درباره اینکه سرمایه گذاری در کدام حوزه بندری و دریایی اولویت دارد، اظهارداشت: اولین نکته ای که بایستی انجام شود واگذاری امور بندری و دریایی به بخش خصوصی است، در این میان سازمان بنادر و د ریانوردی بهتر می تواند نقش نظارتی خود را ایفا کند.

وی تصریح کرد: سرمایه گذاری در پسکرانه بنادر باید در اولویت قرار گیرد، چرا که با توسعه این بخش می توان به توسعه سایر بخش های بندری و دریایی دست یافت.

این کارشناس اقتصادی تأکید کرد: سرمایه گذاران داخلی برای حضور در بنادر به مشوق های مطلوب نیاز  دارند، مشوق های که بتواند سرمایه گذاران را ترغیب برای حضور و سرمایه گذاری کند.

۲۰ آبان ۱۳۹۸ ۱۱:۱۰
کد خبر : ۴۸,۵۳۲

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید