ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
دفاع مدیر عامل سازمان بنادر و دریانوردی از لایحه موافقتنامه کشتیرانی دریای خزر بین ایران و قزاقستان در مجلس
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به «لایحه‌ موافقت نامه کشتیرانی در دریای خزر بین ایران و قزاقستان» گفت: ایران با ۱۸ کشور موافقتنامه کشتیرانی تجاری دارد و با سایر موافقتنامه های دریایی ۳۷ کشور را در برمی گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد روز دوشنبه 20 آبان ماه با حضور در صحن علنی مجلس برای دفاع از "لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین  ایران و  قزاقستان" اظهارداشت: جمهوری اسلامی ایران در بخش موافقتنامه کشتیرانی تجاری، با 18 کشور تفاهم نامه همکاری امضا کرده است و با سایر موافقتنامه های دریایی 37 کشور را در برمی گیرد، از اینرو  امضای موافقتنامه های کشتیرانی تجاری با کشور قزاقستان، در راستای رویکرد ایران در توسعه همکاری های اقتصادی  است.

وی اظهارداشت: اولویت سازمان بنادر و دریانوردی این است که با کشورهای پیرامونی و‌همسایه موافقتامه ها را توسعه دهد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به دغدغه مخالفین لایحه رژیم حقوقی دریای خزر و مباحث پیرامونی آن گفت: موافقتنامه کشتیرانی دریای خزر بین ایران و قزاقستان هیچ ارتباطی با رژیم حقوقی دریای خزر و مباحث پیرامونی آن ندارد.

وی عنوان کرد: همانطور که در ماده 19 موافقتنامه کشتیرانی دریای خزر بین ایران و قزاقستان تصریح شده است، هیچ یک از مفاد این موافقتنامه ، به گونه ای تعبیر نخواهد شد که پیش داوری نسبت به نتایج مذاکرات مربوط به وضعیت حقوقی نهایی دریای خزر را تلقی کند.

راستاد تأکید کرد: موافقتنامه کشتیرانی بین ایران و قزاقستان،  خدشه ای به حقوق و تعهدات طرف های متعاهد ناشی از سایر موافقتنامه های بین المللی وارد نخواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که « مباحث حقوق، عوارض و مسائل گمرکی در باره کشتی های سانحه دیده و در وضعیت اضطرار محاسبه نخواهد شد»، خاطر نشان کرد: با توجه به بند 3 این موافقت نامه عنوان شده، در صورت بروز سانحه و وقوع شرایط اضطراری برای یک کشتی، هرگونه امداد رسانی و کمک به شناور مضطر، بر اساس کنوانسیون های بین المللی دریایی به ویژه کنوانسیون جستجو و نجات دریایی، مشمول هزینه نمی شود.

راستاد با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای موثر سازمان بین المللی دریانوردی ( IMO ) محسوب می شود، اظهار داشت: ایران تاکنون به 30 کنوانسیون بین المللی دریایی متعهد شده و این تعهدی است که کشورها برای رعایت قوانین و الزامات بین المللی دارند.

بر اساس این گزارش، لایحه موافقت نامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری قزاقستان  صبح امروز (دوشنبه) در دستور کار جلسه علنی مجلس قرار گرفت و نمایندگان با 156 رای موافق( اکثریت قریب به اتفاق)، 4 رای مخالف و 2 رای ممتنع از مجموع 209 نماینده حاضر به آن رای دادند.

به موجب ماده واحده لایحه موافقتنامه کشتیرانی تجاری دریایی در دریای خزر بین ایران و قزاقستان مشتمل بر یک مقدمه و 21 ماده به شرح ذیل تصویب و اجازه مبادله اسناد آن داده می‌شود. طبق تبصره این ماده رعایت اصل 139 قانون اساسی در حل وفصل اختلاف‌ها موضوع ماده 17 و رعایت اصل 77 قانون اساسی در اصلاح‌های بعدی آن موضوع ماده 18 موافقتنامه الزامی است.
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ۰۸:۳۷
روابط عمومی |
کد خبر : ۴۸,۵۴۵

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید