ورود 4 کشتی حامل نهاده های دامی از ابتدای مهرماه امسال در بندر چابهار/ تخلیه و بارگیری کالای اساسی؛ مهم ترین اولویت بندر چابهار/ لزوم توجه دولت به افزایش جریان مبادلات کالایی در چابهار برگزاری جشن هفته وحدت در بندر چابهار ارتقای ارتباطات دریایی کشور در گرو تکمیل و اجرای طرح جامع/ روند مثبت پیشرفت پروژه های زیرساختی بندر چابهار اولین جلسه کمیته مخابرات دریایی بنادر جنوبی کشور در بندر چابهار افزایش 63 درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار نرم مثبت تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در بندر چابهار/بارگیری و خروج 70 درصد کالاهای اساسی تخلیه شده مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناورهای سنتی در بندر چابهار برگزار شد پهلوگیری 6 کشتی حامل 340 هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار/ خروج روزانه 2500 تن کالا از بندر چابهار برگزاری مانور آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در بندر چابهار تسهیلات ویژه به خطوط کشتیرانی و سرمایه‌گذارانی که کالای صادراتی و وارداتی خود را از طریق چابهار عبور دهند/ شناسایی فرصت های سرمایه گذاری در بندر شهید بهشتی چابهار/ عزم خوبی برای رونق چابهار شکل گرفته است
افزایش اقبال به حمل و نقل کانتینری با رشد ۴,۷ درصدی عملکرد بنادر کانتینری در سال ۲۰۱۸/ سهم ۶۴ درصدی بنادر آسیا از کل مبادلات کانتینری جهان/ رشد ۶ درصدی ظرفیت ناوگان کانتینری و کاهش سن کشتی های کانتینر
با حضور محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، پنجاهمین نشست اتاق فکر این سازمان با موضوع " بنادر کانتینری و رقابت های بین المللی در تجارت دریایی " برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ، در پنجاهمین نشست اتاق فکر سازمان بنادر و دریانوردی که اعضای هیآت عامل سازمان و مدیران و کارشناسان صنعت حمل و نقل دریایی کشور حضور داشتند، علیرضا چشم جهان؛ کارشناس ارشد بندری و دریایی، با استناد به گزارش " آنکتاد"،  عملکرد بنادر کانتینری و خطوط کشتیرانی کانتینربر جهان را بررسی کرد.
چشم جهان با اشاره به رشد ٢.٧درصدی تجارت دریایی در سال ۲۰۱۸ در مقایسه با سال ۲۰۱۷، گفت: در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۱ میلیارد تن کالا در بنادر دنیا مبادله شد.
این کارشناس بندری و دریایی افزود: در حوزه حمل و نقل کانتینری، حدود ۷۹۳ میلیون کانتینر در بنادر کانتینری جهان جابجا شده است که رشد ٤.٧ درصدی داشته است.
چشم جهان با تأکید بر اینکه اقبال عمومی در نزد صاحبان کالا و خطوط حمل و نقل دریایی به حمل کانتینری، طی دو دهه گذشته، افزایش چشم گیری داشته است، اظهار داشت: سهم کانتینر از کل مبادلات تجاری در دنیا از ۳ درصد در سال ۱۹۸۰ میلادی به ۱۰ درصد در سال ۲۰۰۰ و از این میزان به ۱۷ درصد در سال ۲۰۱۷ ارتقاء یافته است.
به گفته چشم جهان، سن کشتی ها با توجه به هزینه زا بودن کشتی های قدیمی و مصوبه آیمو برای سال ۲۰۲۰، رو به جوان سازی است.
وی افزود: از لحاظ ظرفیت نیز ناوگان کانتینری از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸، رشد ۶ درصدی داشته است.
وی با بیان اینکه همچنان بیشترین سفارش ساخت را سه کشور چین ، کره جنوبی و ژاپن دارند، گفت: متوسط سن کشتی ها به ۲۱ سال رسیده است.
چشم جهان اضافه کرد: در حال حاضر کشتی های با ظرفیت ۲۳ هزار تی ای یو در حال ساخت است و ۳۳ درصد از کل ناوگان دنیا بالای ۱۰ هزار تی ای یو ظرفیت دارد.
وی گفت: اقبال عمومی به داشتن کشتی های بزرگ تر و تلفیق شدن شرکت های کشتیرانی کانتینری با یک دیگر در حال افزایش است.
چشم جهان خاطرنشان کرد:  قاره آسیا از کل مبادلات کانتینری جهان در سال جاری میلادی ، ۶۴ درصد و قاره اروپا ۱۸ درصد سهم داشته است.
۲۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۳:۳۷
کد خبر : ۴۸,۵۵۶
Loading

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید