ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
سازمان بنادر و دریانوردی، محمدرضا اله یار، فاز 3 بندر شهید رجایی
معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه بهره برداری از پروژه فاز 3 بندر شهید رجایی 2.1 میلیون TEU به ظرفیت کانتینری این بندر اضافه می کند، گفت: بر اساس پیش بینی ها مرحله اول این پروژه، تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

محمدرضا اله یار در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، در خصوص آخرین وضعیت پروژه فاز 3 بندر شهیدرجایی، اظهار کرد: پروژه فاز 3 بندر شهیدرجایی یکی از ابر پروژه های ساخت و ساز بندری و دریایی کشور است که پیچیدگی های خاص خود را دارد.

وی ادامه داد: اتفاق خوشایند در مورد پروژه مذکور این است که عموم فعالیت های مربوط آن در حوزه های طراحی، مهندسی و ساخت توسط متخصصان داخلی انجام می شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه خوشبختانه تجهیزات مورد نیاز این پروژه که در داخل کشور وجود نداشت تامین شده و ساخت و سازهای مربوط به آن در حال انجام است، بیان کرد: با توجه به نوسانات قیمت و هزینه های پروژه، چالش های جدی در مسیر کار وجود داشت اما با عزم جدی و نگاهی ملی مشکلات و موانع مرتفع و فعالیت ها در حال پیشبرد است.

اله یار با ابراز امیدواری نسبت به اینکه مرحله اول پروژه فاز 3 بندر شهیدرجایی که مربوط به بهره برداری از 800 متر اسکله است، در صورت نبود مشکل تا پایان سال جاری به سرانجام می رسد، گفت: عملا برای اینکه بتوانیم از سرمایه گذاری انجام شده به نحو مطلوب استفاده کنیم و مانع از استهلاک انرژی شویم، تصمیم گرفتیم پروژه را به صورت همزمان آغاز نکرده و پس از اتمام یک مرحله سراغ مرحله بعدی رفته تا اینگونه با بهره برداری از یک مرحله بتوانیم امکان پهلوگیری کشتی ها را فراهم کرده و از قابلیت ایجاد شده استفاده کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اعضای درگیر در این پروژه هفته ای چندین جلسه فنی را برگزار می کنند تا در مباحث اجرایی و فنی مشکلی پیش نیاید، گفت: در حال حاضر پروژه به صورت سه شیفت در حال انجام است و به صورت شبانه روزی فعالیت ها انجام می شود.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی در مورد میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه، اعلام کرد: کل پروژه حدود 25 درصد پیشرفت داشته و پیشرفت مرحله یک این پروژه نیز از این میزان بیشتر است.

اله یار با بیان اینکه یکی از شاخص های بنادر توسعه یافته امکان پذیرش شناورهای بزرگ مقیاس است، اظهار کرد: بندر شهیدرجایی بزرگترین بندر کانتینری کشور محسوب می شود و سهم قابل ملاحظه خود را در تجارت ملی و منطقه ای دارد، بنابراین اگر بتوانیم ظرفیت این بندر را ارتقاء بخشیم  قابلیت رقابت پذیری آن را در سطح بین الملل افزایش داده ایم.

۱ آذر ۱۳۹۸ ۱۳:۰۹
کد خبر : ۴۸,۵۹۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید