مانور دریایی مقابله با مواد خطرناک و سمی در بندر چابهار برگزار شد وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث بندر چابهار دریافت قسط اول ۳۰۰ میلیارد تومانی برای خط آهن چابهار- زاهدان تا چند روز آینده/ خط آهن چابهار- زاهدان تا سال ۱۴۰۰ افتتاح می شود نقش کلیدی بندر چابهار در تامین کالاهای اساسی استان های شرقی/جایگاه ویژه بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در رونق سواحل مکران/تبدیل سواحل مکران به قطب جهانی در گرو توجه به حمل نقل دریایی و ترافیک بار تبادل کالایی بندر چابهار با 10 کشور در 11 ماه گذشته/عدم محدودیت سرمایه گذاری و فعالیت کشورهای مختلف در بندر چابهار ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن پیام تبریک مدیرکل بنادر و‌ دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز دانشجو افتتاح 2.5 کیلومتر جاده دسترسی بندر شهید بهشتی با حضور وزیر راه بندر چابهار؛ در ردیف بنادر تراز برتر/راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار – مسقط از پایان آذر ماه/ وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور در بندر چابهار کسب رتبه برتر توسط بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در اجلاس استانی نماز
گام های کارشناسی برای رونق صنعت شناورسازی در استان/ صدور مجوز ساخت فقط برای شناورهای تولیدی داخلی
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: مشکلات کارگاه های شناورسازی جهت رونق تولید داخلی توسط کارشناسان دستگاه های متولی این امر بررسی و برای رفع آن اقدام می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، سید حسن ابراهیمی در دومین جلسه ساماندهی کارگاه های شناورسازی فاقد مجوز که با محوریت رونق تولید داخلی و با حضور نمایندگان اداره کل شیلات، اداره صمت و پایگاه دریابانی چابهار و مدیران شناورسازی های فاقد مجوز در سالن جلسات بندر شهید بهشتی برگزار شد اظهار کرد: بر اساس آسیب شناسی و مطالعات انجام شده شناسایی تعداد زیادی شناورهای بدون هویت صورت پذیرفت، این در حالی است که قبل از ساخت شناورها باید فرایند اخذ مجوز ساخت به صورت قانونی طی و پس از آن برای تولید اقدام شود.

به گفته وی، با توجه به این مهم و جهت ساماندهی کارگاه ها و رونق تولید شناور داخلی، کارگاه های شناورسازی فاقد مجوز شناسایی شد تا برای رفع مشکلات آن ها به صورت کارشناسی اقدام شود، همچنین فعالیت کارگاه ها به صورت مجاز و قانونی پیگیری و شناور استاندارد در استان تولید شود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان ادامه داد: از آنجایی که شناور باید بر اساس استانداردهای تعریف شده تولید شود، مسئولیت نظارت بر این امر توسط سازمان بنادر و دریانوردی به موسسات رده بندی واگذار شده است تا تولید شناورهای استاندارد داخلی رونق یابد.

ابراهیمی تاکید کرد: کارگاه های شناورسازی ابتدا باید جهت اخذ مجوز و پس از آن برای مراحل ساخت شناور استاندارد اقدام کنند، برای شناورهای صیادی نیز باید موافقت اصولی صید از اداره کل شیلات استان اخذ شود.

وی با بیان این که باید صدور مجوز ساخت منوط به تولید شناور در کارگاه های استان باشد اضافه کرد: می طلبد تدابیری اتخاذ شود تا از ورود شناورهای فاقد مجوز از خارج استان جلوگیری و جهت رونق تولید داخلی اقدام شود.

بر اساس این گزارش، در این نشست مشکلات و موانع شناورسازی های فاقد مجوز در خصوص فضای کارگاهی، اعتبارات مالی، مجوز، بیمه، نیروی انسانی و ... بررسی و جهت رفع آن راهکارهایی ارائه شد، همچنین مقرر شد دستگاه های اجرایی متولی با هم افزایی برای احیای صنعت شناورسازی، رونق تولید داخلی و ساماندهی کارگاه های فاقد مجوز اقدام کنند.   

۱۳ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۹
کد خبر : ۴۸,۷۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید