پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت دهه فجر پهلوگیری اولین کشتی 60 هزار تنی گندم وارداتی در بندر شهید بهشتی چابهار/ورود همزمان ۲ کشتی ۶۰ و ۶۶ هزار تنی کالای اساسی به بندر چابهار تمدید مجوز تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش سهم تجارت بنادر/ بندر چابهار پشتیبان و سوپاپ اطمینان بنادر کشور مسئولان روابط عمومی بنادر باید در تمامی تصمیم سازی های راهبردی حضور داشته باشند/ ظرفیت بی نظیر بندر چابهار برای توسعه کشور/ ضرورت تجهیز روابط عمومی به ابزار و تجهیزات نوین/ توسعه گردشگری دریایی نیازمند تبلیغات وسیع و هوشمندانه تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس اولویت ارتقای توان عملیاتی و نقش لجستیکی بندر چابهار آینده بندر چابهار در نگاه رئیس جمهور/نقش کلیدی بندر چابهار در حمل و نقل کشورهای منطقه ضرورت همکاری ایران و هند برای تهیه تجهیزات ساخت بنادر و شبکه ریلی چابهار/ زیرساخت های لازم برای تحقق شبکه ریلی در بندر چابهار وجود دارد بهینه سازی و افزایش ظرفیت خط انتقال برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی
ضرورت احیا و توسعه صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان/لزوم راه اندازی مسافرت های دریایی بین بندر چابهار با بنادر داخلی و خارجی/ جاده های پرترافیک استان در اولویت 2 بانده شدن
وزیر راه و شهرسازی گفت: صنعت لنج سازی در سیستان و بلوچستان باید زنده بماند و نسل به نسل توسعه پیدا کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، محمد اسلامی در جریان بازدید از بندر چابهار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارخانه های لنج سازی جزو میراث تاریخی ماست که نباید اجازه دهیم تعطیل شود و باید از این صنعت در راستای رونق تولید داخلی حمایت کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های موجود در بندر چابهار و وجود مدرن ترین ترمینال مسافری دریایی کشور با برخورداری از به روز ترین تجهیزات در این بندر باید فرصت مسافرت های دریایی برای مردم فراهم شود تا بین این بندر با بنادر مسقط و کراچی و سایر بنادر جنوبی و شمالی خلیج فارس شاهد مسافرت دریایی باشیم.

مقام عالی وزارت راه و شهرسازی تاکید کرد: با توجه به این که مردم سیستان و بلوچستان دریا دل و دریانورد هستند انتظار می رود مشاغل دریایی در این خطه افزون شود و رونق پیدا کند و در کنار آن مسافرت دریایی نیز توسعه یابد.

اسلامی گفت: برای پروژه های نیمه تمام استان با توجه به نوع پروژه منابع استانی و ملی تعریف شده، این پروژها شناسایی و اولویت ها استخراج شده است که در برنامه سال 99 برای آن اولویت قائل شده ایم.

وی با بیان این که احداث باند دوم در بخش هایی از جاده های استان که بحرانی و حادثه خیز است، سرعت پیدا می کند که موجب کاهش تلفات ناشی از تصادفات خواهد شد اظهار کرد: اولویت دوم با نقاطی است که بار ترافیکی آن بیشتر از ظرفیت جاده است که در سال 99 در سیستان و بلوچستان به این پروژه ها نیز اهمیت می دهیم، تعدادی از این طرح ها در سال آینده تکمیل می شود و با بهره برداری از آن وضعیت رفت و آمد در استان به آرامش خواهد رسید.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، با استطاعت بودجه که هر سال آن را توسعه می دهیم کریدورهای اصلی شمال جنوب و شرقی - غربی 4 بانده خواهد شد تا متناسب با رشد ترافیک حجم جاده گسترش یابد و پذیرای عبور و مرور مردم باشد.

اسلامی خاطرنشان کرد: به واسطه مجموعه اقداماتی که حوزه زیرساخت های حمل و نقل و همچنین سرمایه گذاری هایی که در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی و صنایع معدنی در چابهار انجام می شود و با وجود نیروهای تخصصی شاهد شکوفایی در زیرساخت ها و زیربناهای منطقه خواهیم بود.

وی اضافه کرد: فعالیت هایی در حوزه گردشگری طبیعی چابهار باید اتفاق بیفتد که در زمینه راه های روستایی سرمایه گذاری ویژه ای انجام و پروژه هایی متناسب با شاخص های استان طرح ریزی شده است، در راستای مهار و ساماندهی حاشیه نشینی چابهار نیز اقدام هایی در دست اجراست.

۱۷ آذر ۱۳۹۸ ۱۲:۰۳
کد خبر : ۴۸,۷۵۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید