ثبت رکورد ٢٨ درصدی ترانزیت خارجی در دروازه ملل / واردات ۶۱ هزار تن گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ ویترین متنوع بزرگترین بندر اقیانوسی کشور در ترانزیت خارجی بهره برداری از پنج پروژه بزرگ عمرانی و تجهیزاتی بندر چابهار تا پایان سال/ پروژه های عمرانی بندر چابهار با بیش از ۴۶۰ میلیارد تومان اعتبار و اشتغال زایی مستقیم 708 نفر در دست اجراست گامی دیگر در مسیر رونق تجارت بندر چابهار/ورود اولین محموله شکر صادراتی هند به افغانستان پیام تبریک مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت روز کارمند لزوم هم افزایی دستگاه های اجرایی جهت احیای سفرهای دریایی از دروازه ملل/ اشتغال نیروی های بومی در پروژه های عمرانی بندر شهید بهشتی/همت والای بندر چابهار در توسعه زیرساخت ها با عملیات تیم تخصصی بندر چابهار شناور به گل نشسته از ساحل جدا شد پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت هفته دولت تداوم انتقال محموله های ترانزیتی گندم اهدایی هند به افغانستان از طریق بندر چابهار/هم افزایی دستگاه های اجرایی استان لازمه پایداری ترانزیت کالا نشست رئیس و اعضای هیأت علمی دانشگاه علم و صنعت در بندر شهید بهشتی چابهار/ارتقاء دانش فنی مدیران و کارکنان بندر چابهار صادرات اولین محموله سنگ کوپ مرمر از طریق بندر شهید بهشتی چابهار/ استفاده از ظرفیت های استراتژیک بندر چابهار برای صادرات کالای معدنی
صادارت نخستین محموله آهن اسفنجی از بندرشهید باهنر/ ارزآوری ۵ میلیون دلاری برای کشور
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از صادرات یک محموله آهن اسفنجی به ارزش صادراتی ۵ میلیون دلار از طریق این بندر به کشورهای همسایه جنوبی ایران خبر داد
به گزارش روابط عمومی اداره  بنادر و دریانوردی شهید باهنر، "حمیدرضا محمدحسینی" ضمن اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار، محموله آهن اسفنجی با تناژ نزدیک به ۳۰ هزار تن با ارزش تقریبی بیش از ۵ میلیون دلار از بندرشهید باهنر به مقصد یکی از کشورهای حوزه خلیج فارس، بارگیری و ارسال شد.
وی با بیان اینکه آهن اسفنجی باید با شرایط خاص بارگیری و حمل شود، افزود: عملیات تزریق گاز نیتروژن به انبارهای کشتی برای جلوگیری از اکسیداسیون این محموله توسط بخش خصوصی و زیر نظر ناظران واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست این بندر انجام گرفت.
محمدحسینی با اشاره به کاربردهای این محصول صادراتی گفت: آهن اسفنجی به‌ عنوان جایگزین قراضه با احیای مستقیم سنگ آهن (گندله) بدون نیاز به ذوب(از طریق حذف اکسیژن) تولید می شود. پس از ذوب و احیای مجدد آن در کارخانه فولاد سازی، در فرآیند ریخته گری به شکل محصولات مورد نیاز در می‌آید و به سه شکل اسلب (تختال)، بیلت(شمش) و میلگرد روانه بازار مصرف می شود.
مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به سال رونق تولید خاطرنشان کرد: ایران به همراه کشور هند از جمله بزرگترین تولیدکنندگان آهن اسفنجی در جهان محسوب می شود.
شایان ذکر است، بندر شهید باهنر از بندرهای قدیمی و چند منظوره استان هرمزگان و یکی از کانون های مهم صادراتی جنوب کشور است. این بندر با ظرفیت سالانه ۲,۵ میلیون تن کالا، امکان پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تن و آبخور ۱۱.۵ متر برخوردار است.
برخورداری از ۱۲ پست اسکله، دسترسی به آبهای آزاد، نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس، اتصال به کریدور شمال- جنوب از طریق شبکه بین‌المللی جاده‌ای و همچنین آبخور مناسب برای پهلوگیری انواع شناورها، بندر شهید باهنر را به یک پایگاه تجاری راهبردی و تاثیرگذار در منطقه تبدیل کرده است
۲۴ آذر ۱۳۹۸ ۱۱:۵۵
روابط عمومی اداره بنادرودریانوردی شهید باهنر |
کد خبر : ۴۸,۸۱۹

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید