پیام تبریک مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان به مناسبت دهه فجر پهلوگیری اولین کشتی 60 هزار تنی گندم وارداتی در بندر شهید بهشتی چابهار/ورود همزمان ۲ کشتی ۶۰ و ۶۶ هزار تنی کالای اساسی به بندر چابهار تمدید مجوز تطویل موج شکن غربی بندر صیادی رمین نقش کلیدی روابط عمومی در افزایش سهم تجارت بنادر/ بندر چابهار پشتیبان و سوپاپ اطمینان بنادر کشور مسئولان روابط عمومی بنادر باید در تمامی تصمیم سازی های راهبردی حضور داشته باشند/ ظرفیت بی نظیر بندر چابهار برای توسعه کشور/ ضرورت تجهیز روابط عمومی به ابزار و تجهیزات نوین/ توسعه گردشگری دریایی نیازمند تبلیغات وسیع و هوشمندانه تمدید مجوز ساخت دستک رسوب گیر بندر صیادی بریس اولویت ارتقای توان عملیاتی و نقش لجستیکی بندر چابهار آینده بندر چابهار در نگاه رئیس جمهور/نقش کلیدی بندر چابهار در حمل و نقل کشورهای منطقه ضرورت همکاری ایران و هند برای تهیه تجهیزات ساخت بنادر و شبکه ریلی چابهار/ زیرساخت های لازم برای تحقق شبکه ریلی در بندر چابهار وجود دارد بهینه سازی و افزایش ظرفیت خط انتقال برق طرح توسعه بندر شهید بهشتی
وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: رکورد کم سابقه جابجایی بار در بندر شهیدبهشتی چابهار در سال ۹۷/ انتقال کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار/ انجام شش سال فعالیت شبانه روزی برای احداث
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به جابجایی کالاهای اساسی سهم استان های شرقی کشور از طریق بندر چابهار، گفت: این اقدام در راستای محرومیت زدایی و رونق بخشیدن به نوار شرقی کشور صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان، محمد اسلامی که در برنامه تیتر امشب حضور یافته بود، در پاسخ به سوالی مبنی بر این که توسعه بندر چابهار یکی از اقدام های بسیار ارزنده است، اما کامیون داران معتقدند تردد در این مسیر برای آن ها خیلی مقرون به صرفه نیست، بنابراین چه برنامه مشخصی برای توسعه این بندر در نظر گرفته شده است؟ بیان کرد: حدود ۳۵ درصد کالاهای اساسی در استان های نوار شرقی کشور توزیع می شود و پیش از این شرایط به گونه ای بود که همواره کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) تخلیه و از آن جا با کامیون به مقاصد شرقی کشور حمل می شد.

وی افزود: با توجه توسعه ای که برای بندر چابهار انجام دادیم و با افتتاح این بندر از سوی رییس جمهوری در آذرماه سال ٩٦، ظرفیت بندر چابهار به ۸,۵ میلوین تن رسید و فاز اول را پشت سر گذاشت و هم اکنون به مرحله ای از ظرفیت فاز ۲ نزدیک شده است.

وزیر راه وشهرسازی با تاکید بر این که بندر چابهار باید مورد استفاده قرار می گرفت عنوان کرد: در سال ۹۶ حدود ۹۰۰ هزار تن بار در این بندر جابه جا کردیم و تصمیم گرفتیم کالاهای اساسی سهمیه شرق کشور را با هماهنگی صورت گرفته با وزارت جهاد کشاورزی به بندر چابهار ارسال کنیم.

اسلامی ادامه داد: بر این اساس کامیون هایی که اهل منطقه نواحی شرقی کشور هستند از مسیر راحت تری برخوردارند تا به بندر چابهار بروند و بار را به مقاصد شرقی کشور حمل کنند؛ گفتنی است که سال گذشته ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن بار در بندر جابه جا شد که این خود یک رکورد کم سابقه در سال های اخیر بوده است.

وی با بیان این که چنین حرکت و اقدامی در جهت رونق بخشیدن به مرز شرقی کشور است، گفت: این مسئله سال ها به عنوان یک آرزو مطرح بود و با سرمایه گذاری های صورت گرفته به صورت فوق العاده پیوسته انجام شد.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این که در مورد پروژه احداث بندر چابهار هرگز طی پنج یا شش سال گذشته کمتر از دو شیفت فعالیت صورت نگرفته است، اظهار کرد: هم اکنون نیز در نمای توسعه بندر، پروژه راه آهن در حال پیش برد است و با ظرفیت بالا عملیات اجرایی انجام می شود.

اسلامی ادامه داد: بنابراین برای توسعه شرق کشور و محرومیت زدایی در  سیستان و بلوچستان یکی از راه های مورد نظر توجه به ترانزیت و گسترش حمل و نقل در این منطقه بود و باید حمل و نقل جاده ای نیز در پرتو این اتفاق توسعه یابد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تبریک  روز ملی حمل و نقل به فعالان این حوزه در بخش دریایی، هوایی، ریلی و جاده ای، بیان کرد: حمل و نقل شریان حیاتی اقتصاد هر کشوری است و ما نیز در راستای ایجاد زیرساخت‌ها، توسعه منابع انسانی و سامانه های حمل و نقل از ظرفیت های بسیاری در کشور برخورداریم.

۲۶ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۵۴
کد خبر : ۴۸,۸۵۳

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید